ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زنان در محیط واقعی کار کمتر از مردان دستمزد می‌گیرند:

0

معاون سابق وزیر کار خبر داد:

زنان در محیط واقعی کار کمتر از مردان دستمزد می‌گیرند/ ورود زنان به بازار کار بیشتر شد.

معاون سابق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که زنان در محیط واقعی کار کمتر از مردان دستمزد می‌گیرند، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، تبعیض مزدی بین زنان و مردان وجود دارد و این تبعیض در بخش خصوصی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن طایی معاون سابق وزیر کار در نخستین کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار که در مجموعه تلاش برگزار شد با اشاره به شکاف جنسیتی میزان دستمزد، اظهار داشت: برای بهبود بازار کار ایران در دوره طولانی در عرصه بین‌المللی باید کشوری صلح‌دوست و فرهنگ کارمان نیز کاردوست شود.

وی گفت: برنامه ریزان برای سیاست‌گذاری اشتغال توجه کنند که آیا زنان در شرایط مساوی دستمزد کمتر دریافت می‌کنند؟

وی به بررسی بازار کار ایران در زمینه سطح سواد پرداخت و گفت: تفاوتی به این لحاظ نیست اما بااین‌حال نرخ مشارکت زنان کمتر و نرخ بیکاری آنها از مردان بیشتر است.

طایی در ادامه به موضوع سقف شیشه‌ای و کف چسبنده دستمزد پرداخت و گفت: کف چسبنده دستمزد این است که در سطوح پایین، تبعیض بیشتری در مورد دستمزد اعمال می‌شود و در سقف شیشه‌ای در سطوح مدیریتی این تبعیض نیست.

وی تأکید کرد: به‌طورکلی افزایش تحصیلات موجب افزایش دستمزد می‌شود و وجود مدرک دستمزد زنان را افزایش بیشتری می‌دهد.

طایی گفت: اشتغال در بخش خصوصی کاهش دستمزد را به دنبال دارد و این کاهش برای زنان بیشتر است.

وی با اشاره به نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، گفت: نتایج نشان می‌دهد در دستمزد ساعتی دستمزد مردان بیشتر از زنان است و با حرکت به سطوح بالا این تفاوت کمتر می‌شود ، به‌نوعی بازار کار ایران با پدیده کف چسبنده مواجه است و در چند دهک پایین مزدی تبعیض بیشتری بین زنان و مردان مشاهده می‌شود.

طایی گفت: زنان با مدرک بالاتری در فعالیت اقتصادی مشارکت کنند، تبعیض کمتر و حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960611001321

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار