ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

محتوای فضای مجازی بدون «شامد» معتبر نیست:

0

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد:

محتوای فضای مجازی بدون «شامد» معتبر نیست/ شامد دار شدن نرم‌افزارهای موبایل تا نیمه شهریور.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: از عموم مردم می‌خواهیم که محتوا در فضای مجازی بدون شامد را معتبر ندانند و برای اطمینان خاطر از ضرر و زیان احتمالی تنها از محتواهای دارای شامد بهره گیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سید مرتضی موسویان در کارگاه آموزشی فضای مجازی گفت: این هدف مهم از طریق نشان دار کردن تمامی محتواها در فضای بازی صورت می‌گیرد به صورتیکه با اعطاء کد منحصر به فردی به نام «شامد» که مخفف شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال می‌باشد.

وی تصریح کرد: هر محتوا در فضای مجازی قابلیت راستی آزمایی و اعتبار سنجی را خواهد داشت، در وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها لگوی هوشمند نشان شامددار بودن سایت یا وبلاگ است بصورتیکه با کلیک بر روی لگو مشخصات دارنده محتوا، موضوع، محتوا و رده سنی مخاطب محتوا مشخص می‌شود، از سوی دیگر چنانچه مخاطب مایل باشد می‌تواند در نظر سنجی از سایت مورد نظر شرکت کنند.

موسویان اظهار کرد: همچنین در صورت بروز شکایات و رویت تخلف مخاطب می‌تواند مورد را برای مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارسال کند.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص صفحات در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها در صورت شامددار بودن امکان اعتبار سنجی و راستی آزمایی و همچنین ارائه نظر و شکایت از سمت مخاطب وجود خواهد داشت، تا نیمه شهریور ماه جاری نرم افزارهای کاربردی موبایلی با همکاری appstore ها دارای نشان و شامد وابسته به آن خواهد بود.

وی، یادآور شد: تقاضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عموم مردم این است که محتوا در فضای مجازی بدون شامد را معتبر نداند و برای اطمینان خاطر از ضرر و زیان احتمالی تنها از محتواهای دارای شامد بهره گیری کنند.

موسویان،خاطر نشان کرد: با این روش با نشاندار کردن محتوا و بسترهای دارای محتوا هدف رسیدن به فضای مجازی سالم، مفید و ایمن که بعنوان طرح سما شناخته می‌شود حاصل خواهد شد.

منبع : http://www.farsnews.com/13960606000512

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار