ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مقاومت کارفرمایان در برابر تعیین سقف مدت قراردادهای موقت:

0

عضو شورای عالی کار در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

قراردادهای دائمی و موقت کارگران تفکیک می‌شود/ مقاومت کارفرمایان در برابر تعیین سقف مدت قراردادهای موقت.

یک نماینده کارگری حاضر در شورای عالی کار از تدوین دستورالعمل تفکیک قراردادهای دائمی با قراردادهای موقت کارگری در وزارت کار خبر داد و گفت: کارفرمایان در برابر قانون کار که لزوم تعیین سقف مدت قراردادهای با ماهیت غیرمستمر را اشاره دارد، مقاومت می‌کنند.

علی خدایی، نماینده فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون نشست‌های رسمی شورای عالی کار از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است یا خیر، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نشست رسمی نداشتیم اما در دفتر معاونت روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای شورای کار نشست‌های متعددی داشته‌اند.

وی افزود: این نشست‌ها پیرامون موضوع امنیت شغلی، مسائل مربوط به معیشت کارگران و طرح‌های مهارت‌آموزی وزارت کار برگزار شده است که نتیجه بر آن شد که در موضوع امنیت شغلی به تدوین دستورالعمل برای تعیین سقف قراردادهای موقت در کارگاه‌هایی که جنبه کار غیرمستمر دارند، منتج شود.

خدایی با بیان اینکه طبق تبصره یک ماده ۷ قانون کار باید دستورالعملی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور شرکای اجتماعی تدوین و ابلاغ شود، گفت: طبق این دستورالعمل کارفرمایان مکلف خواهند بود تا بر اساس قانون حداقل میزان قرارداد موقت با کارگران را در کارگاه‌های با ماهیت کار دائمی رعایت کنند.

عضو شورای عالی کار گفت: با وجود اینکه سال‌هاست برای اجرای این دستورالعمل تلاش کرده‌ایم اما کارفرمایان مقاومت شدیدی در برابر اجرای آن دارند.

وی با بیان اینکه پروسه تعیین سقف مدت قراردادهای کارگران در کارگاه‌های با ماهیت غیرمستمر کمی طولانی خواهد بود، گفت: اگر این دستورالعمل ابلاغ شود، تکلیف قراردادهای با ماهیت کار دائم نیز روشن خواهد بود، یعنی اگر سقف قراردادهای غیردائمی تعیین شود، عملاً برای کارهایی با ماهیت دائمی، قراردادها دائمی خواهد شد.

خدایی تأکید کرد: مطالعاتی در سایر کشورها در خصوص قراردادهای کار آنان انجام داده‌ایم که نشان می‌دهد در کشورهای مختلف، سقفی برای قراردادهای موقت تعیین شده و مابقی قراردادها دائمی هستند.

عضو شورای عالی کار ادامه داد: به دنبال این هستیم که این مطالعات در کشور ما به طور عملیاتی با توجه به شرایطمان پیاده شود تا امنیت شغلی کارگران کشور برقرار شود؛ چراکه عمده کارگران ما قراردادهای موقت دارند.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960604301230

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار