ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

«سامانه ثبت قراردادها» باید دارای ضمانت اجرایی باشد:

0

یک کارشناس حقوقی:

«سامانه ثبت قراردادها» باید دارای ضمانت اجرایی باشد/ نمایندگان مجلس به بحث قراردادهای موقت ورود کنند .

به گفته یک کارشناس حقوقی، نمایندگان مجلس بایستی به مساله قراردادهای موقتِ کارگران ورود کرده و برای امنیت شغلی قانونگزاری کنند.

علیرضا مقدم (حقوقدان و وکیل دادگستری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با سامانه ثبت قراردادها و لزوم تبعیت کارفرمایان از ثبت قرارداد گفت: این سامانه اگر فاقد ضمانت اجرایی باشد، فقط می‌تواند خاصیت نظم‌بخشی داشته باشد.

وی با بیان این که قرارداد چهارنسخه‌ای و تحویل آن به وزارت کار به تنهایی برای تامین امنیت شغلی ملاک نیست، افزود: قراردادها می‌تواند شفاهی باشد؛ لذا بایستی این دست طرح‌ها سازوکار اجرایی دقیق و ضمانت اجرایی داشته باشد تا از حالت سمبلیک خارج شود و بتواند به اجرا دربیاید.

این وکیل دادگستری از وکلای ملت در مجلس خواست تا در تکمیل اقدامات اخیری که از سوی وزارت کار انجام شده است، به موضوع امنیت شغلی کارگران ورود کنند و موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی در این رابطه گفت: تا زمانی که توسط نمایندگان مجلس، قراردادهای شغلی ساماندهی نشود و در قالب لایحه یا طرح، برای سامانه ثبت قراردادها، ضمانت اجرایی طراحی نشود، این حرکت، در حد یک کنشِ سمبولیک باقی خواهد ماند.

مقدم با بیان این که گرچه گام نهادن در این مسیر از سوی وزارت کار مثبت است، تاکید کرد:  بهترین اقدام، ساماندهی اصولی قراردادهای موقت کار است تا کارگران بتوانند از نتایج قانونگذاری در این زمینه منتفع شوند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار