ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ناامنی شغلی ربطی به عرضه و تقاضا ندارد:

0

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور:

ناامنی شغلی ربطی به عرضه و تقاضا ندارد/دولت حامی طبقه کارگر باشد .

حسین حبیبی با بیان اینکه امنیت شغلی، سنگ بنای امنیت روانی جامعه است، گفت: کارفرمایان در طول سالهای گذشته، ناامنی شغلی را به وجود آورده‌اند، و دولت اگر بخواهد این اوضاع را تغییر دهد، بایستی صد درصد به نفع طبقه کارگر عمل کند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با بحث امنیت شغلی کارگران گفت: موضوع امنیت شغلی، چالش اصلی جامعه کارگری است و پیرو دستور رئیس جمهور در یازدهم اردیبهشت (روز جهانی کارگر) و جلسه‌ای که کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با وزیر کار در بیستم اردیبهشت برگزار کرد، چشم انتظار حمایت دولت و ساماندهی قراردادهای موقت هستیم.

وی در ادامه بحث به بهانه جویی‌های بی‌مورد کارفرمایان در زمینه عقد قراردادهای موقت پرداخت و گفت: در حال حاضر در جامعه ما، ناامنی شغلی ربطی به عرضه و تقاضا ندارد؛ یعنی این نیست که عرضه خیلی بیش از تقاضا باشد و موازنه را به هم بزند؛ کارگاههای بزرگی هستند که کار دارند و تولید در آنها رونق دارد اما با کارگر قرارداد موقت می‌بندند.

حبیبی ادامه داد: قراردادهای موقت یک ماهه و استمرار آن به مدت چند سال متوالی، نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا ناموزون نیست و به اندازه چند سال کار مداوم وجود دارد اما کارفرما حاضر به عقد قرارداد دائم نیست.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه ناامنی شغلی کارگران به بی‌اخلاقی حرفه‌ای کارفرمایان برمی‌گردد؛ افزود: سودجویی و خودبینی ذات سرمایه‌داری است و  این دولت است که بایستی در مقابل این بی‌اخلاقی‌ها در حمایت از کارگران موضع‌گیری کند.

حبیبی با تاکید بر اینکه بحث امنیت شغلی با سه جانبه‌گرایی به نتیجه نمی‌رسد؛ افزود: راه‌حل این است که دولت حامی طبقه کارگر باشد؛ در ارتباط با تبصره یک ماده ۷، هرچه زودتر حداکثر مدت قراردادهای موقت را تعیین کند و در مورد تبصره دو ماده ۷ نیز  بایستی اراده کارگر در عقد قرارداد حاکم شود.

وی در توضیح این مطلب گفت: در شرایط فعلی، کارگران هیچ نقشی در تنظیم قرارداد و شرایط آن ندارند؛ خواسته کارفرمایان به آنها تحمیل می‌شود و وظیفه دولت است که چشم خود را بر این قانون‌گریزی‌ها نبندد و حامی کارگر باشد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار