ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

راز موفقیت ثروتمندان جهان چیست؟

0

استیو سیبولد (Steve Siebold)، نویسنده‌ی کتاب «ثروتمندان چطور فکر می‌کنند؟» حدود ۳ دهه با ثروتمندان جهان مصاحبه کرده است تا بفهمد که چه چیزی آنها را از بقیه متمایز می‌کند. او اعتقاد دارد که این تفاوت بیشتر به طرز فکر آنها برمی‌گردد و ارتباط بسیار کمی با خودِ پول دارد. بیایید این مقاله را با هم بخوانیم تا با ۲۱ راز موفقیت ثروتمندان جهان از زبان آقای سیبولد آشنا شویم.


مقاله مرتبط: چگونه پولدار شویم؛ ۱۶ راه پولدار شدن که باید بدانید

جینا راینهارت (Gina Rinehart) ثروتمندترین زن جهان، زمانی به‌شدت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته بود، چون در یک مقاله گفته بود که مردم عادیِ حسود، به جای تلاش برای رسیدن به خوشبختی، وقت‌شان را با خوش‌گذرانی، سیگار کشیدن و فعالیت‌های اجتماعی پُر می‌کنند.

اما اگر او راست بگوید چه؟ واقعا چه تفاوت‌هایی بین مردم عادی و ثروتمندان وجود دارد؟

۱. مردم عادی فکر می‌کنند «پول» علت همه‌ی شرارت‌های دنیاست، افراد ثروتمند فکر می‌کنند «فقر» ریشه‌ی همه‌ی شرارت‌هاست

مردم عادی را شست‌وشوی مغزی داده‌اند. آنها فکر می‌کنند افراد ثروتمند، یا خوش‌شانس هستند یا متقلب. به همین دلیل ثروتمند شدن در کشورهای کم‌درآمد، خجالت‌زدگی به‌دنبال دارد. ثروتمندان جهان می‌دانند که پول ضامن خوشبختی نیست، اما زندگی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.


مقاله مرتبط: ۸ باوری که باید در مورد پول داشته باشید

۲. مردم عادی فکر می‌کنند خودخواهی «گناه» است، ثروتمندان فکر می‌کنند خودخواهی «حُسن» است

ثروتمندان پیشرفت می‌کنند تا خودشان را خوشحال کنند. آنها تظاهر نمی‌کنند که می‌خواهند دنیا را نجات بدهند. مشکل اینجاست که دیدِ مردم عادی به این قضیه منفی است و همین، آنها را فقیر نگه می‌دارد. اگر از خودتان مواظبت نکنید، نمی‌توانید به کس دیگری کمک کنید. نمی‌توانید از چیزی که ندارید، مایه بگذارید.

۳. مردم عادی به فکر «قرعه‌کشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر می‌کنند

هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند.

مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.


مقاله مرتبط: آیا شانس واقعا وجود دارد؟

۴. مردم عادی فکر می‌کنند برای کسب ثروت حتما باید تحصیلات رسمی داشته باشند، مردم ثروتمند به یاد گرفتن دانش خاص باور دارند

تعداد زیادی از مشهورترین افراد جهان تحصیلات کمی دارند و ثروت‌شان را مدیون همین دانش خاص‌شان هستند.

در همین حال افراد عادی فکر می‌کنند مدرک فوق‌لیسانس و دکتری، راه رسیدن به ثروت است، چون آنها در یک خط فکری اسیر شده‌اند که آنها را از سطحِ آگاهی بالا دور می‌کند. افراد ثروتمند به «وسیله‌ها» علاقه‌ای ندارند، تنها «هدف» برای‌شان مهم است.


مقاله مرتبط: ۷ دلیلی که معدل‌پایین‌ها موفق‌ترین آدم‌های دنیا می‌شوند

۵. مردم عادی در فکر روزهای خوبِ «گذشته» هستند، ثروتمندان رؤیای «آینده» را دارند

میلیونرهای خودساخته، ثروتمند شده‌اند چون تلاش می‌کنند خودشان را به چالش بکشند و آرزوها، هدف‌ها و ایده‌هایشان را در یک آینده‌ی نامعلوم به تصویر بکشند.

مردمی که فکر می‌کنند بهترین روزهای زندگی‌شان گذشته است، به‌ندرت ثروتمند می‌شوند و معمولا هم دچار ناراحتی و افسردگی هستند.


مقاله مرتبط: چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم؟

۶. مردم عادی نسبت به پول دیدگاهی احساسی دارند، مردم ثروتمند درباره‌ی پول منطقی فکر می‌کنند

یک فرد باهوش، تحصیل‌کرده و موفق می‌تواند در یک لحظه به یک فرد ترسو تبدیل شود که فقر تمام ذهنش را کنترل می‌کند و بزرگ‌ترین آرزوی اقتصادی‌اش این است که در دوران بازنشستگی از نظر مالی تأمین باشد.

ثروتمندان مشهور با دیدگاه منطقی‌ای که درباره‌ی پول دارند، می‌دانند که پول دقیقا چیست. آنها می‌دانند که پول یک ابزار حساس است که فرصت‌ها و انتخاب‌های زیادی را در اختیار انسان قرار می‌دهد.


مقاله مرتبط: پول چیست؛ نگاهی به تاریخچه این موجود دوست‌داشتنی

۷. افراد عادی پول را با انجام کارهایی که دوست ندارند، به‌دست می‌آورند، ثروتمندان علایق‌شان را دنبال می‌کنند

راز موفقیت ثروتمندان جهان - دنبال کردن علایق

از دید مردم عادی، افراد ثروتمند همیشه در حال کار کردن هستند، اما یکی از هوشمندانه‌ترین سیاست‌های ثروتمندان جهان این است: آنها کاری را که دوست دارند، انجام می‌دهند و راهی پیدا می‌کنند که از آن پول دربیاورند.

از طرف دیگر مردم عادی کارهایی را که دوست ندارند، قبول می‌کنند، چون به پولش احتیاج دارند و مدرسه و جامعه به آنها یاد داده است میزان پولی که به‌دست می‌آید، باید با میزان تلاش جسمی یا ذهنی‌شان برابر باشد.


مقاله مرتبط: چطور با انجام کاری که دوست داریم، کسب درآمد کنیم؟

۸. افراد عادی از خودشان توقعات کمی دارند تا هیچ‌وقت ناامید نشوند، افراد ثروتمند سرشان برای چالش درد می‌کند

روان‌شناسان و متخصصان بهداشتِ روان معمولا مردم را تشویق می‌کنند که در زندگی‌شان توقعات کمی داشته باشند تا مطمئن باشند که هیچ‌وقت ناامید نمی‌شوند.

هیچ‌کس هرگز با آرزوی داشتن ثروت، به خودش ضربه نمی‌زند. همه با رؤیاهایشان زندگی می‌کنند، بدون اینکه انتظار زیادی داشته باشند.


مقاله مرتبط: عوامل موفقیت از دید برایان تریسی؛ ۹ عاملی که شما را به آرزوهایتان می‌رساند

۹. مردم عادی فکر می‌کنند باید کاری انجام بدهید تا ثروتمند شوید، ثروتمندان فکر می‌کنند باید چیزی در درون‌تان داشته باشید تا ثروتمند شوید

به‌خاطر همین است که افرادی مثل دونالد ترامپ از میلیونر بودن تا قرضی نه میلیارد دلاری را تجربه می‌کنند و درنهایت ثروتمندتر از قبل می‌شوند.

درحالی‌که مردم عادی روی کار کردن و نتیجه‌ی فوری از کارشان تمرکز می‌کنند، افراد بزرگ از هر تجربه‌ای درس می‌گیرند و رشد می‌کنند، چه این تجربه شکست باشد چه موفقیت. آنها می‌دانند که درنهایت می‌خواهند به یک ماشین موفقیت انسانی تبدیل شوند که خروجی‌های عالی تولید می‌کند.


مقاله مرتبط: چطور شکست را به پیروزی تبدیل کنیم؟

۱۰. مردم عادی فکر می‌کنند برای پول درآوردن به پول احتیاج دارند، مردم ثروتمند از پول دیگران استفاده می‌کنند

تفکر غالب ممکن است به مردم بگوید که برای به‌دست آوردن پول، باید پول داشته باشید، اما سیبولد می‌گوید که مردم ثروتمند از اینکه از پول دیگران برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند، نمی‌ترسند.

مردم ثروتمند می‌دانند اینکه آدم آن‌قدر پول نداشته باشد که برای چیزی بپردازد مسئله‌ای نیست، سؤال اصلی این است که آیا آن چیز، ارزش خریدن، سرمایه‌گذاری کردن یا دنبال کردن را دارد؟

۱۱. مردم عادی فکر می‌کنند که تجارت براساس منطق و سیاست جلو می‌رود، ثروتمندان می‌دانند که تجارت براساس احساسات و طمع پیش می‌رود

سرمایه‌گذاری در بورس، از فرمول‌های ریاضیِ اقتصادی پیروی نمی‌کند.

افراد ثروتمند می‌دانند آنچه که بازارهای اقتصادی را پیش می‌برد، ترس و طمع هستند و این را در همه‌ی معامله‌ها و تمایلات‌شان لحاظ می‌کنند.

اطلاع داشتن از طبیعت انسان‌ها و تأثیری که این مسئله بر معاملات‌شان دارد، به آنها یک برتری استراتژیک می‌دهد تا از قدرت نفوذشان برای به‌دست آوردن ثروتِ بیشتر استفاده کنند.


مقاله مرتبط: آشنایی با مهم‌ترین مفاهیم اقتصادی که هر کسی باید بداند

۱۲. مردم عادی فراتر از تعادل‌شان زندگی می‌کنند، مردم ثروتمند زیر تعادل‌شان زندگی‌ می‌کنند

باید کمتر از سطح درآمدتان خرج کنید و به رازی که ثروتمندان قرن‌هاست استفاده می‌کنند، توجه کنید: ثروتمند شوید تا بضاعت داشته باشید.

مردم ثروتمند کمتر از سطح درآمدشان خرج می‌کنند. اگرچه ممکن است آن‌قدر پول داشته باشند که بتوانند همچون پادشاهان زندگی کنند، اما می‌خواهند به اندازه‌ی ثروت‌شان برای آینده کنار بگذارند.


مقاله مرتبط: چگونه پول خرج کنیم؛ با رعایت ۱۰ توصیه مقتصدانه همیشه پولدار بمانید

۱۳. مردم عادی به فرزندان‌شان یاد می‌دهند چطور زنده بمانند، مردم ثروتمند به فرزندان خود یاد می‌دهند چطور ثروتمند شوند

پدرها و مادرهای ثروتمند از همان کودکی فرزندان‌شان را با مفاهیم «فقر» و «ثروت» آشنا می‌کنند.

برخی از مردم عادی فکر می‌کنند والدین ثروتمند به بچه‌هایشان یاد می‌‌دهند که مردم عادی را پایین ببینند، چون آنها فقیر هستند. این درست نیست. آنها به فرزندان‌شان یاد می‌دهند که جهان را واقع‌بینانه ببینند. آن‌طوری که جامعه واقعا هست. اگر بچه‌ها ارزش ثروت را زود بفهمند، احتمال اینکه در آینده برایش تلاش کنند، بیشتر است.


مقاله مرتبط: مهارتهای زندگی برای کودکان؛ ۸ مهارتی که باید به کودک خود بیاموزید

۱۴. مردم عادی اجازه می‌دهند پول آنها را مضطرب کند، مردم ثروتمند آرامش فکری‌شان را در ثروت پیدا می‌کنند

دلیل اینکه افراد ثروتمند، ثروت بیشتری به‌دست می‌آورند این است که آنها پذیرفته‌اند پول می‌تواند بیشترِ مشکلات را حل کند.

مردم عادی ثروت را به‌عنوان فسادی می‌بینند که ضروری است و هیچ‌وقت هم تمام نمی‌شود اما باید به‌عنوان بخشی از زندگی آن را تحمل کرد. اما ثروتمندان جهان پول را به‌عنوان یک آزادی‌بخش بزرگ می‌بینند که اگر به اندازه‌ی کافی از آن داشته باشند، می‌توانند برای خودشان آرامش فکری بخرند.


مقاله مرتبط: ترموستات مالی چیست و چگونه سرنوشت مالی شما را تعیین می‌کند؟

۱۵. مردم عادی بیشتر از اینکه یاد بگیرند، به‌دنبال «سرگرمی» هستند. مردم ثروتمند بیشتر از سرگرمی به‌دنبال «یادگیری» هستند

راز موفقیت ثروتمندان جهان - یادگیری و مطالعه

با اینکه افراد ثروتمند خیلی روی تحصیلات عادی برای به‌دست آوردن ثروت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، اما قدر توانایی یادگیری بعد از تمام شدن تحصیلات را می‌دانند.

اگر در خانه‌ی یک فرد ثروتمند راه بروید، اولین چیزی که می‌بینید یک کتابخانه‌ی بزرگ پر از کتاب‌هایی است که برای آموزش خودشان استفاده کرده‌اند تا موفق شوند.

مردم عادی رمان، مجله‌های سرگرم‌کننده و روزنامه‌های پر از شایعه را می‌خوانند.


مقاله مرتبط: فواید کتاب؛ ۱۴ فایده منحصربه‌فرد کتابخوانی

۱۶. مردم عادی فکر می‌کنند ثروتمندان افاده‌ای هستند، مردم ثروتمند فقط می‌خواهند با آدم‌هایی که شبیه خودشان فکر می‌کنند سروکار داشته باشند

دیدگاه منفی‌ای که ذهن مردم عادی را مسموم می‌کند، همان چیزی است که آنها را از افراد ثروتمند دور و بیزار می‌کند. افراد ثروتمند حوصله‌ی افسردگی و بدبختی را ندارند. این معمولا به اشتباه به‌عنوان خودستایی تفسیر می‌شود.

زدن برچسبِ «افاده‌ای» به آدم‌های ثروتمند، یکی دیگر از کارهایی است که افراد عادی انجام می‌دهند تا حس بهتری نسبت به خودشان و راهی که برای متوسط بودن انتخاب کرده‌اند، داشته باشند.


مقاله مرتبط: ۱۰ عادت قدرتمند که شما را میلیونر می‌کند

۱۷. مردم عادی روی «پس‌انداز» تمرکز می‌کنند، افراد ثروتمند روی «کسب ثروت» تمرکز می‌کنند

راز موفقیت ثروتمندان جهان - پس انداز

سیبولد فکر می‌کند که افراد ثروتمند به جای اینکه پول‌هایشان را پس‌انداز کنند، روی چیزهایی که قرار است با ریسک کردن به‌دست بیاورند، تمرکز می‌کنند.

مردم عادی آن‌قدر روی کوپن‌ها و صرفه‌جویی تمرکز می‌کنند که فرصت‌های مهم را از دست می‌دهند. حتی در اوج بحران‌های اقتصادی هم هیچ‌گاه ثروتمندان مثل بقیه‌ی مردم به پولِ کم فکر نمی‌کنند. آنها استادِ تمرکز کردن روی پولِ زیاد هستند.

۱۸. مردم عادی پول‌شان را در جای امن نگه می‌دارند، مردم ثروتمند می‌دانند چه زمانی باید ریسک کنند

«نفوذ» شعار ثروتمندان است. هر سرمایه‌گذاری‌ای ممکن است گاهی شکست بخورد، اما ثروتمندان می‌دانند که مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، آنها همیشه می‌توانند پول بیشتری به‌دست بیاورند.


مقاله مرتبط: بهترین استراتژی های سرمایه گذاری

۱۹. مردم عادی دوست دارند راحت زندگی کنند، ثروتمندان آسایش را در تردید می‌بینند

اغلب ثروتمندان برای پذیرفتن ریسکی که ممکن است آنها را به یک میلیونر تبدیل کند، سرودست می‌شکنند. این چالشی است که مردم عادی نمی‌توانند به‌راحتی با آن زندگی کنند. در طرز تفکر مردم عادی، آرامش جسمی، روانی و احساسی مهم‌ترین هدف است.

ثروتمندان جهان یاد می‌گیرند که میلیونر شدن راحت نیست و نیاز به آرامش می‌تواند ویرانگر باشد. آنها یاد می‌گیرند وقتی که در یک حالت تردید مداوم هستند، آرامش داشته باشند.

۲۰. مردم عادی هیچ‌وقت ارتباطی بین سلامتی و پول برقرار نمی‌کنند، مردم ثروتمند می‌دانند پول می‌تواند جان‌تان را نجات بدهد

درحالی‌که بسیاری از مردم عادی بر سر برنامه‌ی سلامتی ثروتمندان جروبحث می‌کنند، مردمِ خیلی ثروتمند، در مؤسسه‌ی بسیار ممتاز «مراقبت از سلامت» ثبت نام می‌کنند. آنها یک مبلغ عضویت سالیانه‌ی قابل‌توجه پرداخت می‌کنند که برای‌شان دسترسیِ ۲۴ ساعته به یک پزشک خصوصی را فراهم می‌کند. این مؤسسه تعداد خیلی کمی عضو دارد.

بعضی از ثروتمندان این طرح را اجرا کرده‌اند و حتی پزشک‌ها را ملزم کرده‌اند که در همسایگی آنها زندگی کنند.

۲۱. مردم عادی فکر می‌کنند که باید بین «خانواده‌» و «ثروت» یکی را انتخاب کنند، ثروتمندان می‌دانند که می‌توانند هردو را با هم داشته باشند

راز موفقیت ثروتمندان جهان - خانواده

این طرز فکر که کسب ثروت به بهای وقت نگذاشتن برای خانواده است، بهانه‌ای بیش نیست.

مردم عادی شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند و باور دارند که این یک معادله است. ثروتمندان می‌دانند که اگر با دیدگاهی سرشار از عشق و وفور نعمت با چالش‌ها برخورد کنند، می‌توانند هرچه می‌خواهند، داشته باشند.

منبع : http://chetor.com/57686

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار