ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سه طرح مشترک دولت و سازمان تأمین اجتماعی برای اشتغالزایی و کاهش بیکاری:

0
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بازدید از روزنامه ایران خبر داد:

سه طرح مشترک دولت و سازمان تأمین اجتماعی برای اشتغالزایی و کاهش بیکاری.

سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایانی که مجدداً بیمه‌شدگان بیکار را به کار بگیرند تسهیلات مالی از طریق بانک رفاه پرداخت خواهد کرد. این طرح با هدف کاهش مقرری بگیران و سهولت در امر اشتغالزایی ظرف یک ماه آینده در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد. در حال حاضر ٢٠٠هزار نفر ماهانه از این سازمان بیمه بیکاری می‌گیرند که با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود تعداد مقرری بگیران کاهش و بخشی از آنها مشغول به کار شوند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای سه طرح مشترک با دولت در زمینه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در کشور خبر داد.

دکتر سید تقی نوربخش در بازدید از روزنامه ایران، با بیان اینکه هرچه فضای کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند به نفع تأمین اجتماعی است، درباره جزئیات این طرح‌ها گفت: طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) یکی از طرح‌هایی است که با هدف ایجاد اشتغال با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمده است. این طرح تحصیلکردگان مقطع فوق دیپلم به بالا با سنین ۲۳ تا ۳۴ سال را شامل می‌شود که پس از طی فرآیند اتصال به محیط‌ کسب و کار و توافق با کارفرما، دوره کارورزی در کارگاه‌ها را ظرف مدت شش ماه می‌گذرانند. به گفته وی تاکنون ۶٠ هزار فرد واجد شرایط در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که حق بیمه این افراد در صورتی که از سوی کارفرمایان به کار گرفته شوند تا یک سال بر عهده دولت خواهد بود و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کارورزی افزود: طرح کارورزی دومین طرح دولت برای ایجادا اشتغال در کشور است. در این طرح افراد تحصیلکرده در مقاطع پایین‌تر از دانشگاه، با حضور در دوره‌های آموزشی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند. در کنار آن یک سری آموزش‌های مهارتی هم توسط سازمان فنی و حرفه‌ای به آنها ارائه و از طریق این سازمان به کارفرمایان برای کار معرفی می‌شوند. البته در این طرح چنانچه جوانان جویای کار در کارگاه‌ها به شکل رسمی مشغول کار شوند، کارفرمایان هم معادل میزان بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال از مشوق‌های دولت برخوردار خواهند شد.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه سومین طرح اشتغالزایی را به کار‌گیری بیمه شدگان بیکار توسط کارفرمایان دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایانی که مجدداً بیمه‌شدگان بیکار را به کار بگیرند تسهیلات مالی از طریق بانک رفاه پرداخت خواهد کرد. وی افزود: این طرح با هدف کاهش مقرری بگیران و سهولت در امر اشتغالزایی ظرف یک ماه آینده در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد. نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی سالانه نزدیک به ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان مقرری پرداخت می‌کند، گفت: در حال حاضر ٢٠٠هزار نفر ماهانه از این سازمان بیمه بیکاری می‌گیرند که با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود تعداد مقرری بگیران کاهش و بخشی از آنها مشغول به کار شوند.
ارائه شماره نوین تأمین اجتماعی به بیمه شدگان
نوربخش در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان اقتصادی اجتماعی است بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با داشتن هلدینگ‌های مختلفی در حوزه انرژی، ساختمان، گردشگری و دارو مشارکت جدی در بخش اقتصاد کشور دارد لذا این سازمان در نظر دارد از بنگاهداری کم کم خارج شود و سرمایه‌های خود را به سمت بازار سرمایه ببرد و در واقع از اقدامات نمایشی و بدون پشتوانه بپرهیزد و اقدامات زیرساختی انجام دهد و تمرکز خود را بر خدمت‌رسانی به مردم بگذارد.
وی در ادامه به ارائه شماره نوین تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۰ میلیون نفر این شماره را دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته مستمری بازنشستگان را قطعاً بیشتر از نرخ تورم افزایش داده ایم، گفت: هر چند اعتقاد داریم فاصله معیشت بازنشستگان با آن چیزی که شایسته آنهاست زیاد است.
٧ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
مدیر عامل تأمین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از ٧ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: منشأ همسان‌سازی به گونه‌ای است که حداقل حقوق و دستمزد طبق قانون تأمین اجتماعی برابر با افزایش شاغلان است؛ این در حالی است که در چهار سال گذشته در دولت تدبیر و امید این همسان‌سازی از تورم هم بیشتر افزایش یافته است. وی گفت: امسال این رقم بین ۵/١۴ درصد تا ٢١ درصد افزایش تعیین شده است، در مورد مطالبه بحق مستمری بگیران در بعضی از مقاطع و چند سال یکبار اعمال می‌شود و در برنامه ششم توسعه پرداخت مطالبات پیش‌بینی شده است و سازمان مکلف است طی برنامه آن را اعمال کند و نخستین مرحله آن تا پایان سال ٩٧ انجام خواهد شد.
وی افزود: منابع این همسان‌سازی هم توسط دولت تأمین خواهد شد گرچه در دولت دهم این منابع تأمین نشد ولی در دولت آقای روحانی این منابع تأمین شد.
او درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: توجه به وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای از مهم‌ترین مسائلی است که باید توسط کارشناسان و رسانه‌ها درباره آینده صندوق‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین تغییرات پارامتریک برای استمرار منابع صندوق‌های بازنشستگی یک الزام است اما در برنامه ششم توسعه افزایش سن بازنشستگی پیش‌بینی نشده است ولی عکس آن اتفاق افتاده و ما حدود ٢۵درصد مستمری بگیرانمان از مشاغل سخت و زیان‌آور یا پیش از موعد هستند و با ٢٠ سال خدمت بازنشسته می‌شوند.به همین دلیل این موضوع باعث ناپایداری در منابع صندوق‌ها می‌شود مگر اینکه آن منابع از پیش تأمین شود.
نوربخش گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب منابع صندوق‌های بازنشستگی حق الناس است. البته در دنیا هم به همین نحو است و صندوق‌های ما هم صندوق بین نسلی هستند. یعنی یک نسل سرمایه‌گذاری می‌کند و نسل بعدی از مزایای آن بهره می‌جوید، در ایران سهم کارفرما ٢٠ درصد و سهم بیمه‌شدگان ٧ درصد و سهم دولت ٣ درصد است و منابع این صندوق‌ها به‌صورت سه‌جانبه تأمین می‌شود.
وی در ادامه گفت: دولت در سال گذشته ٩٢٠٠ میلیارد تومان از بدهی‌هایش را با این سازمان تهاتر کرده است. البته با شرایط اقتصادی کشور، ١٠٠٠ میلیارد تومان اوراق گرفتیم و ٨٢٠٠ میلیارد تومان هم اموال گرفتیم.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه طبق مستندات موجود تا سال ٩۴، بدهی دولت به تأمین اجتماعی ٨٠ هزار میلیارد تومان است،گفت: البته دولت سعی کرده بود در سال ٩۴ حدود ۶۵٠٠میلیارد تومان و در سال ١٣٩۵، ٩٢٠٠ میلیارد تومان و در بودجه سال ٩۶ پیش‌بینی شده که ۵٠٠٠ میلیارد تومان را پرداخت کند ولی طبیعتاً این بدهی‌ها قابل پرداخت نقدی در یک مرحله نیست.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مشکل صندوق‌های بیمه‌ای به عنوان یک ابرچالش پیش روی دولت‌ها است گفت: اگر مدیریت صندوق‌ها به گونه‌ای باشد که ما قبل از نقطه سر به سری بایستیم منابع مالی پایداری خواهیم داشت و در حال حاضر از نظر تعهدی قبل از نقطه سر به سری هستیم زیرا تابع قانون اعداد و ارقام بزرگ هستیم.
امنیت اجتماعی برای مخاطبان تأمین اجتماعی
در این بازدید محمد فاضلی مدیر مسئول روزنامه ایران نیز با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی با پوشش نیمی از جمعیت کشور توانسته امنیت شغلی و آرامش خاطری را برای اقشار مختلف جامعه فراهم کند، گفت: در سال‌های اخیر خدمات و تعهداتی که این سازمان به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان به لحاظ بیمه‌ای و درمانی ارائه کرده باعث شده تا مخاطبان این نهاد بیمه‌ای کشور امنیت اجتماعی بیشتری را احساس کنند.
وی در ادامه وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای را از مهم‌ترین چالش‌های آینده کشور دانست و افزود: خوشبختانه دولت در برنامه ششم توسعه به ساختار و جایگاه صندوق‌های بیمه‌ای توجه ویژه‌ای داشته که لازم است رسانه‌ها و مطبوعات نیز با آسیب‌شناسی نقد و بررسی این چالش توسط صاحبنظران و کارشناسان حوزه اقتصادی و اجتماعی دولت را در اجرای برنامه‌ها و اهدافش کمک کنند.
مدیر مسئول روزنامه ایران اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آموزش به مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی از دیگر اقداماتی است که می‌توان با همکاری و اجرای طرح‌های مشترک بین مطبوعات و سازمان تأمین اجتماعی این مهم را به بهترین شکل انجام داد.

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/44707/2/44707.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار