ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیانیه کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی مبنی بر لزوم توجه دولت تدبیر و امید به تداوم ثبات و آرامش در سازمان تأمین اجتماعی:

0
کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با صدور بیانیه ای بر تداوم ثبات و آرامش در سازمان تامین اجتماعی تاکید کردند . متن بیانیه صادر شده به این شرح است:

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عظیم مردم نهاد در ارتقاء سطح رفاه بیمه شدگان و بازنشستگان و تأمین آینده ای بهتر برای نیروی مولد و شاغل کشور نقش اساسی دارد و عامل تقویت امنیت و یکی از شاخصه های مهم و اساسی در توسعه پایدار کشور بشمار می رود.

این سازمان هم اکنون بیش از ۵٠ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و عاملی مهم در ثبات اقتصادی فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود. سازمان تأمین اجتماعی عهده دار اجرای بخشی بسیار مهم از سیاست های کلان نظام در حوزه های مختلف بیمه ای و درمانی است. قطعا اتخاذ سیاست های منطبق بر واقعیات موجود و ارزیابی صحیح از شرایط کلان کشور می تواند بخش مهمی از اهداف این سازمان را که در نهایت رضایتمندی مخاطبان است، جامه عمل بپوشاند.

یکی از مهم ترین مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران هستند که نزدیک به ٣ میلیون نفر را شامل می شوند. رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات و انتظارات مختلف اعم از رفاهی، درمانی و بیمه ای این قشر که با اعضای خانواده حدود ٧ میلیون نفر می شوند کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و البته حساس است، اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است برقراری و تقویت تعاملات سازنده میان سازمان تأمین اجتماعی و تشکیلات بازنشستگی برای تحقق این مطالبات است.

تجربه نشان داده است که بسیاری از مسائل و مشکلات و چالش های پیش روی سازمان و همچنین دغدغه های برحق بازنشستگان و مستمری بگیران در سایه تعامل و همیاری نزدیک کانون عالی و سازمان قابل رفع هستند.

سازمان تأمین اجتماعی دوران پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده است اما بدون تردید می توانیم بگوییم پس از استقرار دولت تدبیر و امید ثبات، نظم و آرامش دوباره بر این سامان حاکم شده است. در گذشته شکاف مدیریت و اختلافات سلایق در رده های بالای سازمان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به نزاع های سیاسی نیز ختم شد؛ ضربات جبران ناپذیری بر پیکره این سازمان و ذی نفعان آن وارد کرد که الحمد الله با تغییر شرایط  و آمدن دکتر ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر نوربخش در سازمان تأمین اجتماعی و به کارگیری نیروهای کارآمد و معتمد، بسیاری از نگرانی ها و دغدغه ها برطرف شد و سازمان در مسیر صحیحی قرار گرفت که هر جلوتر می رویم، آینده سازمان روشنتر و امیدوار کننده تر است.

هم اکنون کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور ٣٣٠ کانون استانی و شهرستانی را نمایندگی می کند. این کانون ها زبان گویا و آیینه تمام نمای مطالبات و انتظارات بازنشستگان و مستمری بگیران هستند و البته هوشیار و آگاه به تمامی پیچ و خم ها و چالش های سازمان تامین اجتماعی در بسیازی از تنگناها و در آنجایی که کیان و استقلال سازمان مورد تهدید قرار گرفت از جمله موضوع انفکاک بخش درمان سازمان با تمام وجود به صحنه آمدند و دفاع از این سازمان را که به عنوان امانتی بین نسلی موجودیت یافته است، وظیفه خود می دانند.

خوشبختانه در چند سال اخیر تعاملات ما با سازمان در بهترین سطح خود قرار گرفته است و همکاری نزدیک و بسیار خوبی با بدنه سازمان داریم و شاهد ورود سازمان به عرصه های بسیار روشن و امید بخش حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران هستیم که در گذشته یا وجود نداشته و یا بسیار کم رنگ بوده اند. در حال حاضر اجرای برخی از طرح ها و برنامه های جاری سازمان در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران در شرایط عالی بوده است.

از برجسته ترین و اثرگذارترین این اقدامات و طرح ها که به لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی و گستردگی پوشش مخاطبان بسیار قابل توجه هستند می توان به طرح کرامت رضوی، نسیم سلامت، برگزاری المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان، مراسم روز جشن بازنشستگان و بیمه عمر و بیمه درمان و همایش های آموزشی در راستای افزایش سطح آگاهی و تعاملات متقابل همایش های آموزش سلامت دوران سالمندی بر شمرد.

با اجرای طرح بزرگ کرامت رضوی تاکنون ۵٢ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به صورت رایگان به زیارت بارگاه امام هشتم(ع) مشرف شده اند و انشالله با حمایت های مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی این طرح خداپسندانه در سال جاری تداوم خواهد داشت.

طرح نسیم سلامت هم از جمله فعالیت های ارزشمند در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران بوده است. فارغ از آثار بی نظیر تحرک بدنی ورزش سالمندان که با افزایش نشاط و سلامتی جسمی و روحی این عزیزان همراه است؛ مهمترین تاثیر این طرح کشوری آگاه سازی و ترویج فرهنگ ورزشی به ویژه ورزش همگانی به شمار می رود.

در زمینه های معیشتی ، درمانی، رفاهی در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران اقدامات زیادی صورت گرفته و کارهای زیادی نیز مورد انتظار جامعه بازنشستگان است. اجرای کامل قانون الزام- همسان سازی حقوق و مزایا- توجه به مسکن بازنششستگان و مستمری بگیران- اجرای طرح های حمایتی در زمینه معیشت بازنشستگان- اجرای سه جانبه گرایی و حضور نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران در ارکان و تشکیلات مهم و تصمیم گیر سازمان- حمایت از بیمه تکمیلی و بیمه عمر- تسهیلات بانکی مناسب تکریم بازنشستگان در مراکز درمانی و بیمه ای از جمله مسائلی هستند که انتظار داریم در دولت دوازدهم مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. البته با تعامل خوبی که با سازمان تأمین اجتماعی و سایر نهادهای مهم کشور از جمله مجلس شورای اسلامی و دولت محترم داشته ایم، با بسیج همه ظرفیت های موجود تحقق این انتظارات را کاملا در دسترس می بینیم.

ما به عنوان نمایندگان جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از زحمات و حمایت های بی دریغ برادر ارجمند جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاران ارجمند شان در وزارتخانه و همچنین از تلاش ها و حمایت های موثر برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوربخش مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی و همکاران ایشان که پشتوانه مستحکم در ارائه خدمات قابل قبول و مفید به بازنشستگان و مستمری بگیران بوده اند، کمال تشکر را داریم و امیدواریم این مدیران ارزشمند توفیق خدمتگزاری صادقانه به آحاد جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران در دولت دوازدهم را داشته باشند.

منبع : http://www.tamin.ir/News/Item/44275/2/44275.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار