ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برخی کاربران فضای مجازی زبان فارسی را نمی‌شناسند :

0
شکارسری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی کاربران فضای مجازی زبان فارسی را نمی شناسند و صرفاً آنچه را می‌شنوند، می‌نویسند.

حمیدرضا شکارسری شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص غلط‌های املایی که امروزه در میان مردم رواج پیدا کرده است، گفت: غلط های املایی رایج میان مردم از جمله کاربرد «ها»ی غیرملفوظ به جای کسره اضافه از هدایا و عطایای فضای مجازی است! در این فضاها کار ساده تر رواج می‌یابد و آن نوع نوشتنی که ساده‌تر است و نه درست‌ترریال ترویج می‌شود. بخشی از این اشتباهات در واقع به تعبیری ناشی از ساده‌نویسی است. بخش دیگری از آن به دلیل سیستم نوشتن نیست، بلکه به بی‌سوادی کاربران این فضا باز می گردد.

وی افزود: برخی کاربران فضای مجازی زبان فارسی را نمی شناسند. آنچه می‌شنوند را می‌نویسند.آنجا معضل شدید می شود که برخی از دوستان و اساتیدی که می توانند در این فضا الگو باشند، این غلط ها را در نوشته‌های خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در املای کلمات «گذاشتن» و «گزاردن» اشتباه می کنند. اولی را با «ز» و دومی را با «ذ» می نویسند. به غلط های املایی که امروزه می بینیم، نمی توان غلط مصطلح گفت بلکه غلط های رایج هستند. به دلیل آنکه این مسائل در نامه های رسمی وجود ندارد.

این شاعر با اشاره به منظور خود از ساده نویسی بیان کرد: منظورم از ساده نویسی، ساده بودن در زمینه شیوه نگارش است نه آنچه با عنوان ساده نویسی در ادبیات می شناسیم. به هر صورت افرادی تحت عنوان ویراستار در فضاهای واقعی و در انتشار کتاب ها وجود دارند. از وظایف مهم این افراد توجه به همین غلط های املایی است. غلط های املایی رایج را خیلی متوجه فضاهای حقیقی نمی دانم. البته افرادی که در فضای مجازی از غلط های املایی رایج استفاده می کنند، از این فضاها به فضای زندگی وارد می شوند. چه بسا این غلط های املایی را به فضای واقعی هم تسری بدهند.

شکارسری تصریح کرد: خطر عمده ای را در زمینه غلط های املایی رایج متوجه زبان فارسی نمی دانم. به دلیل آنکه بزرگان ادب فارسی، شاعران، نویسندگان و پژوهشگرانی داریم که به زبان فارسی تسلط دارند. این بزرگواران در هر دوره ای هستند. این افراد به همراه سابقه ای که در ادب فارسی داریم، مانع بزرگی در برابر وارد شدن آسیب به زبان فارسی هستند.خطری که در زمینه غلط های املایی وجود دارد متوجه املایی است که مردم در فضای مجازی به کار می برند.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6164564

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار