ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران ما فقیرند، چه برسد به بیکارها:

0

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با تسنیم:

۲۵درصد فارغ التحصیلان بیکارند/کارگران ما فقیرند، چه برسد به بیکارها.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیکاری مهمترین دلیل فقر است گفت:در کلان شهری مانند تهران هزینه یک زندگی معمولی ۳ میلیون تومان است، این درحالی است که کارگر حدود یک میلیون حقوق می گیرد.

سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: نمی توانیم به صورت دقیق مشخص کنیم که چند نفر زیر خط فقر هستند اما افزایش بیکاری به منزله افزایش فقر است.

وی با بیان اینکه تنها راهکار مبارزه با فقر مقابله با بیکاری است افزود:در حاضر حدود ۲۵ درصد فارغ التحصیلان بیکار و ۴۰ درصد از افراد دارای شغل نیستند و از سویی دیگر فارغ التصحیلان دانشگاهی هیچ گونه مهارتی ندارند و به همین دلیل بیکاری این قشر بالا است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه مطابق آمارهای غیر رسمی در حال حاضر حدود ۶ تا ۱۰ میلیون بیکار در کشور وجود دارد بیان کرد:با توجه به اینکه آمار های اشتغالزایی با تعریف مانند کار کردن یک ساعت در هفته ملاک است. بنابراین می توان گفت که تعداد بیکاران بالا است.

خدادادی با بیان اینکه جامعه ای که نرخ بیکاری بالا دارد بدون شک فقر در آن جامعه حاکم است گفت:در حال حاضر حقوق و دستمزد برخی افراد کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی دهد.در کلان شهری مانند تهران تنها فردی می تواند یک زندگی نسبتاً عادی داشته باشد که درآمدی بیشتر از ۳ میلیون تومان درآمد داشته باشد در حالی که اکنون نیروی کار حقوقی نزدیک به ۱میلیون تومان دریافت می کند بنابراین در فقر به سر می برد.

وی ادامه داد: برداشت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اقدامی مثبت در جهت کاهش فقر مردم این مناطق است. در صورتی که با نظارت درست باشد می تواند گام موثری در بهبود وضعیت نیازمند و ایجاد کسب و کار روستایی و رونق مراکز جدید تولیدی باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود ادامه داد: در چنین شرایطی به هیچ وجه نمی توان با ۱۰ درصد مابقی سرمایه گذاری مناسبی را بهبود وضعیت اشتغال به کار گرفت. بنابر این ضرروت دارد با یک نگاه دقیق و کارشناسی سیاست گذاری های اشتغال زایی صورت گیرد. مشاغلی باید هدف گذاری شود که اشتغال پایدار ومولد را به همراه داشته باشد.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/20/1461645/25

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار