ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

امنیت ملی ایران گروگان بانکها شده است:

0

ضرورت خارج کردن دارای سمی از بانکها درمسیر کفایت سرمایه:

امنیت ملی ایران گروگان بانکها شده است.

ساعت ۲۴- در حالی که گره بانکهای ایرانی هروز کورت و ناگشودنی تر می شود اینک کار به هشدار امنیتی رسیده است.

این هشدار در تازه ترین شماره امنیت اقتصاد ی که از سوی موسسه تحقیقاتی تدبیر اقصاد آمده است که آن را می خوانید:
یکی از شاخص‌های مهم ثبات مالی بانک‌ها کفایت سرمایه است ، اما قضاوت بر اساس آن تنها می‌تواند با در نظر گرفتن اجزای تشکیل دهنده آن و نحوه حسابداری وقایع مالی درست باشد. نسبت کفایت سرمایه بانک‌های کشور در وضعیت مناسبی نیست و اگر صورت‌های مالی بانک‌ها بر اساس استاندارد حسابداری بین‌المللی گزارش شوند ، حتی امکان منفی شدن نسبت کفایت سرمایه برای برخی از بانک‌ها وجود دارد .
مقررات و استانداردهای بین‌المللی در زمینه کفایت سرمایه از پیشرفت‌های قابل برخورد بوده ولی بانک‌ مرکزی ایران کماکان بر اساس استاندارد کمیته بال یک عمل می‌کند و در طول سال‌های گذشته این آیین‌نامه مورد بازنگری و ارتقا قرار نگرفته است .

هر چند در سال ۱۳۹۵، بانک مرکزی الزاماتی را در خصوص ارایه صورت‌های مالی بانک‌ها بر اساس استاندارد بین‌المللی IFRS ابلاغ کرد و برخی از بانک‌ها نیز موفق به اجرای آن شدند .

آمار عملکرد شبکه بانکی در خصوص نسبت کفایت سرمایه نشان می‌دهد این نسبت با نوسانهای زیادی مواجه بوده است و از بین ۲۰ بانک بررسی شده  در این گزارش ، تنها ۸ بانک در سال ۱۳۹۴ نسبت کفایت سرمایه بال یک را رعایت کرده‌اند . همچنین اگر صورت‌های مالی بانک‌های کشور بر اساس استاندارد حسابداری  IFRS تهیه شوند ، نسبت کفایت سرمایه کمتر از مقدار فعلی خواهد شد و این وضعیت ، تهدید جدی برای امنیت اقتصادی ودر  مرحله بعدی امنیت ملی کشور به شمار می‌آید . با توجه به وضعیت فعلی کفایت سرمایه در شبکه بانکی ایران ، حرکت به سمت مقررات جدید در این زمینه و ایجاد زیر ساختهای لازم بسیار ضروری است .

به گزارش ساعت ۲۴، اگر مقررات کفایت سرمایه بر اساس یک جلوتر از آن یعنی بال ۲ و ۳ ، تنظیم گردد نیازمند پیش نیازهای قانونی و ایجاد برخی نهادهای مالی مانند موسسه‌های اعتبار سنجی است . در راستای بهبود وضعیت کفایت سرمایه وکنترل تعمیق بحران سرمایه در سیستم بانکی کشور، راهکارهای زیر پیشنهاد می‌شوند :
۱-  ایجاد تغییرات در نحوه استاندارد حسابداری بانک‌ها برای خارج کرن دارایی‌های سمی از ترازنامه و مقابله با ایجاد سودهای کاغذی و غیر واقعی
۲-  تقسیم بندی بانک‌ها بر اساس وضعیت سرمایه و نقدینگی کافی بانک‌ها
۳-  تعیین برنامه جامع برای تغییر ترکیب دارایی‌های بانک‌ها
۴-  به کارگیری سیستم های اعتبار سنجی مشتریان در شبکه بانکی
۵-  پیگیری اصلاح نظام بانکی کشور به صورت جدی

منبع : http://www.saat24.com/news/267844

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار