ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت غیرمستقیم به افراد یارانه بدهد:

0
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

دولت می‌تواند بصورت یارانه غیرمستقیم به افراد کمک کند، به عبارتی با ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال در راستای بهبود اقتصاد گام بردارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران یکی از مهمترین بخش‌ها و نمایان‌ترین بخش طرح تحول اقتصادی است. در واقع، یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی پرداخت می‌کنند.
برخی کارشناسان، اختصاص نیافتن بخش مهمی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید را عامل بی‌اثر سازی یارانه‌ها دانسته‌اند.
دولت می‌تواند غیرمستقیم به افراد یارانه دهد
حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی  اظهارداشت: زمانی که صحبت از یارانه می‌شود این سوال را بوجود می‌آورد که منبع تامین آن، کجاست چرا که اگر قرار باشد از بانک مرکزی گرفته شود سبب افزایش نقدینگی در بازار خواهد شد که این موضوع آثار تورمی در پی دارد.
وکیلی افزود: افزایش یارانه‌ها موجب می شود که قدرت خرید مردم بالا برود و همین امر منجر به قرار گرفتن نرخ تورم در روند صعودی خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که با افزایش یارانه، تورم بوجود می‌آید یا خیر یادآورشد: اگر مبالغ دریافتی از اضافه بهای انرژی و همچنین افزایش قیمت خدمات و کالا که در گذشته بطور صحیح وصول شده به میزان معقول صورت گیرد انتظار می‌رود که تورم رخ ندهد.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت یارانه که در بسیاری از کشور‌ها وجود دارد،گفت: دولت می‌تواند به جای یارانه مستقیم بصورت غیرمستقیم به افراد کمک کند به عبارتی ایجاد فضای کسب و کار در اقتصاد و اشتغال نمونه‌ای از این موارد است.
اقشار آسیب پذیر در اولویت یارانه بگیران
در ادامه علیرضا ابلغی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی دراین باره اظهارداشت: پرداخت یارانه‌ها از ابتدا درست نبود چرا که رقمی که به این امر اختصاص داده می‌شود بدون درنظر گرفتن نیاز و توان افراد است.
وی افزود :افرادی که درآمد ماهیانه آن‌ها پایین است باید اعلام نیاز کنند تا توجه به اقشار آسیب پذیر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
این کارشناس اقتصادی از موفق بودن دولت در زمینه تک رقمی تورم خبر داد و گفت: خوشبختانه دولت توانسته به نحو مطلوب و مناسبی در زمینه تورم عمل کند.
منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/6107905

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار