ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان از تبعیض گلایه دارند :

0

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی:

عمری را در سنگر تولید گذراندیم؛ حالا شرمنده خانواده‌ایم/ بازنشستگان از تبعیض گلایه دارند .

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین معیشت مستمری‌بگیران و ارتقاء سطح رفاهی آنها، مهمترین اقدامی است که دولت دوازدهم باید در قبال بازنشستگان انجام دهد.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران از دولت دوازدهم گفت: قشر عظیم بازنشستگان که در انتخابات  به سیاست های تدبیر و امید رای دارند و به وعده‌های رنگارنگ به اصطلاح معیشت‌مدارانه توجه نکردند، از دولت دوازدهم توقعاتی دارند.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای آحاد ملت که فرزندان مستمری‌بگیران را هم در برمی‌گیرد و توجه به معیشت بازنشستگان، علی الخصوص بازنشستگان آسیب پذیر تامین اجتماعی، خواسته‌هایی هستند که در راس مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی قرار دارند.

عیوضی با بیان این که ما بازنشستگان تامین اجتماعی عمری را در سنگر تولید گذراندیم و بدون تردید باید گفت: آبادانی صنعت در دهه‌ها و سال‌های گذشته و ایجاد زیرساخت‌های موجود، حاصل تلاش کارگران دیروز است که امروز بازنشسته هستند؛ افزود: مهمترین مطالبه بازنشستگان بحث معیشت است.

وی تاکید کرد: لذا اولویت دولت دوازدهم در بحث بازنشستگان بایستی مساله تامین معیشت و ارتقاء قدرت خرید مستمری‌بگیران باشد.

par35

تعارف نداریم؛ بازنشستگان شرمنده خانواده‌هایشان هستند

این فعال صنفی بازنشستگان در ادامه گفت: تعارف نداریم؛ سالهاست که بازنشستگان و مستمری‌بگیران شرمنده خانواده‌هایشان هستند و نمی‌توانند از پسِ هزینه‌های سنگین دوران سالمندی بربیایند.

عیوضی افزود: در دوران بازنشستگی، از مزایای ریالی زمان اشتغال کاسته می‌شود اما از طرف دیگر، به خرج و مخارجِ یومیه به علت بزرگتر شدن خانواده و بستگان، افزوده می‌شود و به همین دلیل است که مساله تامین معیشت بازنشستگان حتی از معیشت شاغلان هم اهمیت بیشتری دارد و بایستی این مساله در صدر برنامه‌های توسعه‌ای دولت قرار داشته باشد.

اجرای همسان سازی، خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی است

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در ادامه گفتگو به مطالباتی که در جدول خواسته‌های بازنشستگان پس از بحث معیشت قرار می‌گیرند، پرداخت و گفت: در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی باید گفت این بازنشستگان از تبعیض گلایه دارند؛ چرا که نه حقوق و مستمری دریافتی آنها و نه خدمات رفاهی ارائه شده به آنها، همسنگ و همتراز برخی بازنشستگان کشوری نیست.

وی به لزوم اجرای همسان سازی پرداخت و ادامه داد: الزام به همسان‌سازی مستمری بازنشستگان که در برنامه ششم توسعه به صورت تکلیف آمده، در ارتباط با بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز اجرایی نشده و سطح دریافتی بازنشستگان کشوری همچنان بسیار بالاتر از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی است.

عیوضی تاکید کرد: خواسته ما بازنشستگان تامین اجتماعی این است که همسان سازی اجرایی شود و به بهانه هایی مانند نبودن بودجه یا بدهی‌های دولت، حقوق بازنشستگان بیش از این ضایع نشود.

دولت در بحث سرانه درمان بازنشستگان تامین اجتماعی را یاری کند

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه بحث با بیان این که بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از بسیاری از مزایای دولتی محرومند، افزود: سالهاست که دولت به وظایف خود در قبال بازنشستگان تامین اجتماعی عمل نمی‌کند؛ گویی سرانه درمان که براساس  قانون اساسی، حق همه ملت ایران است، محدود است و  به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی رسد؛ این به هیچ وجه صحیح نیست و بایستی این رویه تغییر کند.

عیوضی تاکید کرد: از دولت دوازدهم می‌خواهیم در بحث سرانه درمان، بازنشستگان تامین اجتماعی را یاری کند و نگذارد که در سنین پیری با مشکلات درمانی مواجه باشند.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران تصریح کرد: اینها مطالبات و توقعات نسبی بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت دوازدهم است؛ دولت و مسئولان باید توجه داشته باشند که وقت عمل فرارسیده؛ وقت آن است که کارگران و بازنشستگان را دریابند و نگذارند این اقشار زحمتکش و تولیدگر، بیش از این شرمنده خانواده‌هایشان باشند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار