ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سکوت تأمین اجتماعی در قبال سود ۶۰۰۰ میلیاردی تسهیلات بنگاه‌های زیر مجموعه‌اش :

0

گزارش فارس/

سکوت تأمین اجتماعی در قبال سود ۶۰۰۰ میلیاردی تسهیلات بنگاه‌های زیر مجموعه‌اش + سند.

سازمان تأمین اجتماعی چرا در قبال سود پیش‌بینی‌ شده ۶۰۰۰ میلیاردی تسهیلات بنگاه‌های زیرمجموعه‌اش سکوت کرده و چرا پرداخت وام ۹۰۰ میلیارد تومانی برای کارمندان و مدیرانش در سال ۹۶ پیشنهاد داده است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال شد تا ابعاد دیگری از تخلفات این صندوق نمایان شود.

براساس این گزارش، دریافت تسهیلات توسط این صندوق بزرگ و نهاد بین نسلی یکی از موضوعاتی است که اخیرا توسط برخی اشخاص مطلع مورد نقد جدی قرار گرفته است. چرا که تسهیلات دریافتی به قدری افزایش پیدا کرده که سود آن به تنهایی چندین هزار میلیارد تومان است.

به عبارت دیگر، طبق اظهارات سید محمد یاراحمدیان، عضو هیات امنای سابق سازمان تامین اجتماعی، طبق بودجه پیشنهادی صندوق مشخص شده که به تنهایی ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ از محل منابع شرکت‌ها و بنگاه‌های صندوق تامین اجتماعی باید بابت سود تسهیلات کوتاه مدت پرداخت شود.

 

 

در صورتی که این رقم یعنی ۶ هزار میلیارد تومان تنها بابت سود تسهیلات در سال ۹۶ پرداخت شود رقمی معادل روزانه ۱۶ میلیارد تومان از جیب بازنشستگان و صاحبان صندوق تامین اجتماعی باید به نظام بانکی پرداخت شود. صندوقی که صاحبان اصلی آن کارگران زحمت‌کش و کارفرمایانی هستند که با هزاران زحمت حق بیمه به صندوق پرداخت می‌کنند.

نکته جالب توجه اینکه باید دید چه میزان تسهیلات توسط صندوق تامین اجتماعی دریافت شده که به تنهایی ۶ هزار میلیارد تومان باید بابت سود آن تسهیلات پرداخت شود؟

* سند ۶ هزار میلیارد تومانی، سود تسهیلات کوتاه مدت دریافتی سازمان تأمین اجتماعی

 

 

همچنین طبق  اسنادی که اخیرا منتشر شده است، سازمان تامین اجتماعی میزان تسهیلات پیش‌بینی شده برای پرداخت به کارکنان و مدیران خود را بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تعیین کرده است اما برای بیش از ۱۵ میلیون کارگر، مستمری بگیر و مخاطبان و صاحبان اصلی‌اش تنها ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

 

 

طبق این اسناد باید دید کدام عدالت اجتماعی در صندوق بزرگ تامین اجتماعی که صاحبان آن را اقشار کارگری و کارفرمایی تشکیل می‌دهند، رعایت شده است.

یاراحمدیان همچنین تأکید می‌کند: مدیران امروز در راس سازمان تامین اجتماعی، اهلیت ندارند و من شفاف عرض می کنم که سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت دولت است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960227000566

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار