ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارفرما در عمل مجری خوبی برای ایمنی کار نیست:

0

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی:

کارفرما در عمل مجری خوبی برای ایمنی کار نیست/ ضرورت حضور بازرسی‌کار و مسئول ایمنی در کارگاه .

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی با بیان اینکه بسیاری از کارفرمایان اساسا از الزمات ایمنی کار، بی اطلاع هستند، می‌گوید برای همین است که به استناد ماده ۸۵ قانون کار باید مسئولان ایمنی کار و بازرسان اداره کار بر فعالیت کارگاه نظارت داشته باشند.

«ابولفضل اشرف منصوری» عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی در گفت و گو با ایلنا، در خصوص حادثه معدن زمستان یورت استان گلستان اظهار داشت: اظهار نظر قطعی در خصوص این حادثه مستلزم انجام تحقیقات کارشناسی از بابت فراهم شدن تمامی تجهیزات ایمنی لازم از سوی کارفرمای معدن و نظارت مسئول ایمنی معدن و بازرسان اداره کار بر فعالیت معدن است.

منصوری با بیان اینکه بسیاری از کارفرمایان اساسا از الزمات ایمنی کار، بی اطلاع هستند، تصریح کرد: ماده ۸۵ قانون کار به منظور صیانت نیروی انسانی و منابع مادی رعایت الزمات شورای عالی حفاظت فنی را برای کلیه کارگاه ها، کارفرمایان، الزامی دانسته است. در این میان بازرسان کار باید بر روی رعایت این الزمات نظارت مستمر داشته باشند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور با بیان اینکه مسئول ایمنی (HSE) باید به صورت معمول همواره در معدن حضور مستمر داشته باشد تا هر خطری را به موقع متذکر شود، گفت: باید پس از ارائه گزارش حادثه معدن زمستان یورت دید که آیا مسئول ایمنی در معدن حضور داشته است یا نه و در صورت غیبت مسئول ایمنی باید مشخص شود که کارفرما و اداره کار تا چه اندازه در جریان این مسئله بوده‌اند.

51

 عضو کارگری شورای عالی حفظت فنی و بهداشت کار در ادامه با یادآوری اینکه معادن زغال‌سنگ به مرور زمان و پس از هرلایه برداشت دچار فرسودگی شده و در نتیجه خطر نشت گاز در آنها افزایش می‌یابد، افزود: ما دقیقا نمی دانیم که  آیا دستگاه‌های تشخیص دهنده گاز و سنجش آلودگی در معدن وجود داشته است یا نه اما وجود و به روز بودن این دستگاه در معادن صرف نظر از روزمینی و یا زیر زمینی بودن معدن آنها واجب است.

وی افزود: از آنجا که در داخل معادن نشت گاز و بخارات امکان از طریق ایجاد مسمومیت تنفسی یا بروز انفجار جان کارگران را در معرض تهدید قرار می‌دهد وجود دستگاه‌های مکنده و تهویه هوا امری ضروری است، افزود: برای همین نمی توان با در نظر گرفتن این مسئله حیاتی عنوان کرد که کارگران در بروز حادثه مقصر بوده‌اند.

عضو کارگری شورای عالی حفظت فنی و بهداشت کار با اشاره به حوادث معدن در سال‌های ۹۳ در کرمان و یزد و حادثه ساختمان پلاسکو، افزود: به نظر می‌رسد که ما درسی از این حوادث نگرفته‌ایم  و دچار خواب حرفه‌ای شده ایم چرا که در همه جای دنیا کارگاه‌هایی که ضوابط ایمنی را رعایت نمی‌کنند بدون هیچ تعارفی تعطیل می‌کنند.

اشرف منصوری در پایان افزود: در صورتی که بازرسی‌های کار به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شود این بازرسی‌ها با دقت بیشتری صورت می گیرد چرا که این تشکل‌ها با رعایت بی طرفی، بررسی‌های ریشه‌ای و در نظر گرفتن صادقانه علل وقوع حوادث، می‌توانند نظارت‌ها را به صورت سازماندهی شده اداره کنند در غیر این صورت بازهم حواثی از این دست تکرار می‌شود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار