ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سوء‌مدیریت کارخانه‌ها را گردن تحریم‌ نیندازید!:

0

یک فعال کارگری معتقد است که برجام بسیاری از تحریم‌ها را از میان برداشته و دیگر نمی‌توان سوء مدیریت کارخانه‌ها و سیاستهای غلط را به پای تحریم‌ها نوشت.

علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اقتصاد در معیشت مردم و زندگی خانوارهای کارگری نقش تاثیرگذاری دارد، اظهار کرد: اگر قاعده اشتغال به هم بریزد، بسیاری از مولفه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مثلا یک واحد تولیدی وقتی می‌بیند هزینه‌هایش بالاست، برای ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد به کاهش دستمزد کارگر روی می آورد، در حالی که با پایین آوردن دستمزد نیروی انسانی ابتدا برای آن واحد و سپس مجموعه کارگران چالش آفرین می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون کارگران زیادی در کارخانه‌های تولیدی حقوق پرداخت نشده و معوق دارند ولی در چنین شرایطی همچنان مشغول کار در واحدهای تولیدی هستند.

سیارمه افزود: متاسفانه سالهای سال است که به مسئولان بلند پایه وزارت کار این مساله را هشدار می‌دهم که در شرایط سخت اقتصادی و تولید و اشتغال شاهد برخی سوء استفاده‌ها توسط یک عده منفعت طلب هستیم، به طوری که در بیشتر کارخانه‌ها نیروی انسانی با وجود آنکه ماه‌ها و شاید سالها باشد که دستمزد نگرفته اما برای حفظ اشتغال و بیکار نشدن خود، ماندن در چنین شرایطی را تحمل می‌کند.

این فعال کارگری در ادامه به اجرای برجام و لغو برخی تحریم‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: زمانی کارفرمایان هزینه بالای تولید و تامین مواد اولیه خود را به گردن تحریم‌ها می‌انداختند و این شرایط را دستاویزی برای فرار از تعهدات قرار می‌دادند ولی امروز برخی از تحریم‌ها برداشته شده و دیگر نمی‌توان سوء مدیریت کارخانه‌ها و سیاستهای غلطی که در پیش گرفته می‌شود به پای تحریم‌ها نوشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگانی هم که صادقانه و با کمترین بضاعت و توان به کار و تولید می‌پردازند با مشکل استهلاک ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ‌و هزینه سنگین مالیات و عوارض مواجه هستند.

به گفته سیارمه،   قرار بود دولت از محل حامل‌های انرژی به بخش تولید یارانه بدهد که این اتفاق نیفتاد و وعده‌هایی که دولت درباره پرداخت غیر مستقیم یارانه به تولیدکنندگان می‌داد محقق نشد. در نتیجه برخی کارفرمایان از این شرایط به نفع خود و سوددهی واحدهایشان استفاده نامشروع کردند تا جایی که امروز در بسیاری از اقلام خوراکی و غیر خوراکی افزایش شدید و غیر منطقی قیمتها دیده می‌شود.

منبع : http://www.isna.ir/news/96020502836

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار