ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

امنیت شغلی به اندازه بهبود معیشت اهمیت دارد:

0

یک فعال صنفی کارگری:

امنیت شغلی به اندازه بهبود معیشت اهمیت دارد/تبدیلِ فریز مزدی به یک باور اقتصادی .

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید؛ بهبود معیشت کارگران در کنار برخورداری از امنیت شغلی دو خواسته اصلی کارگران است. وی تاکید دارد که نمی‌توان صرفا با بهبود معیشت کارگران مدعی راضی نگه داشتن آنان شد.

«ناصر چمنی» فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: بهبود معیشت کارگران در کنار برخورداری از امنیت شغلی دو خواسته اصلی کارگران است که هر دو مکمل یکدیگرند. از این رو نمی توان با بهبود شرایط معیشتی مدعی راضی نگه داشتن کارگران شد.

چمنی افزود: اگر کارگران از امنیت شغلی برخوردار نباشند و قرار باشد که با داشتن قراردادهای ۱ ماهه و ۳ ماهه و قراردادهای سفید امضا هر لحظه از اخراج شدن خود بترسند دیگر حتی نمی‌توان از افزایش عادلانه مزد برای آنان سخن گفت.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه قبول محاسبات مربوط به سبد معیشت خانوارهای کارگری در مذاکرات مزدی امسال دستاورد قابل قبولی برای گروه کارگری بوده است، گفت: بی‌شک می‌توان با مبنا قراردادن سبد معیشت در مذاکرات مزدی سال‌های آینده گامی موثر در جهت جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران برداشت.

وی با یادآوری سیاست‌های فریز مزدی سالیان گذشته، اظهار داشت: سرکوب مزدی برای سیاست گذارن اقتصادی به یک باور تبدیل شده است چراکه آنان اعتقادی به بهبود شرایط معیشتی کارگران ندارند و تنها در این فکر هستند که جلوی فرار سرمایه‌ها را بگیرند غافل از اینکه آنچه موجب خروج سرمایه‌ها از کشور؛ فساد و قانون گریزی است.

رئیس انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز در ادامه با اشاره به مشخص نبودن بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار از مجلس توسط دولت، تصریح کرد: گویا دولت با وجود پافشاری کارگران نیازی به شفاف‌سازی در این خصوص نمی‌بیند این در حالی است که به دفعات در تجمعات کارگری مقابل مجلس و سازمان‌های دیگر از رئیس جمهوری خواسته‌ایم که تکلیف کارگران را با این لایحه کذایی مشخص کند.

این فعال صنفی کارگری در پایان افزود: در مجموع احساس کارگران و خانواده‌های آنان این است که دولت و سایر بخش‌ها آنچنان که باید با آنها صادق نبوده‌اند و با سیاسی کاری جلوی طرح بسیاری از مطالبات به حق کارگران را گرفته‌اند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار