ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش واقعی درآمد مزدبگیران در سال ۹۶ :

0

گروهی از کارگران شاغل و بازنشسته خواستار شدند:

افزایش واقعی درآمد مزدبگیران در سال ۹۶

در آستانه تعیین رقم دستمزدهای سال ۹۶ کارگران و به تبع آن افزایش مستمری‌های سال آینده کارگران بازنشسته و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی صبح امروز گروهی از کارگران شاغل و بازنشسته برای پیگیری مطالبات صنفی خود تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این گردهمایی صنفی که ساعتی قبل در تالار نگین سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، تا حدود هزار نفر از کارگران و بازنشستگان تهرانی حضور داشتند و به اتفاق خواستار واقعی شدن ارزش ریالی مزد و مستمری‌های کنونی شدند.

به غیر از کارگران شاغل که خواستار آن بودند تا به استناد محاسبات اخیر ستاد ویژه شورای عالی کار، دستمزدهای سال آینده آنها براساس سبد ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومانی خانوار افزایش یابد، کارگران بازنشسته نیز از بابت به اجرا درنیامدن قانون همسان سازی مستمری‌های انتقاد داشتند.

در این تجمع حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیش کسوتان، علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران  دلاور نظری، مدیر کل تشکل‌های  کارگری و کارفرمایی وزارت کار، علی دهقانی کیا، نائب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران  برای حاضران سخنرانی کردند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیش کسوتان جامعه با اشاره به مشکلات معیشی کارگران تاکید کرد که ترمیم مزدی کارگران در گرو پایان دادن به سیاست‌های انجماد مزدی است.

وی تاکید کرد که در راستای اجرای کامل ماده ۴۱ قانون کار، قیمت ۲ میلیون ۴۸۹ هزار تومانی سبد معیشست باید به طور کامل در تعیین حداقل دستمزد لحاظ شود و به تبع همین افزایش مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نسبت به افزایش مستمریهای سال آینده اقدام کنند.

این فعال صنفی کارگری در عین حال اجرای کامل قانون برزمین مانده همسان سازی مستمری کارگران بازنشسته و از کار افتاده تاکید کرد و گفت: البته این اتفاق زمانی خواهد افتاد که تمامی بدهکاران سازمان تامین اجتماعی نسبت به تادیه مطالبات خود اقدام کرده باشند.

صادقی بابیان اینکه در حال حاضر دولت و کافرمایان خصوصی به سازمان تامین اجتماعی ترتیب ۱۳۰ و ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهکاری دارند، گفت: اگر این وضعیت ادامه یابد و بدهکاران کنونی تنها به خواهند به انتقادات خود از سازمان تامین اجتماعی ادامه دهند در آینده دولت با بحران اجتماعی مقابل خواهند شد.

وی در ت.ضیح منظور خود ار بحران جدی اجتماعی گفت: اگر از هم اکنون برای نجات صندوق های بیمه های اجتماعی و به ویژه سازمان تامین اجتماعی اقدامی صورت نگیرد در آینده نزدیک خطر بحران ناشی از ناتوانی استمرار خدمات این صندوق‌ها از خطر احتمالی بی‌آبی، آلودگی و وزش گرد و غبار، تهدیدات داعش و تحریم‌های اقتصادی به مراتب بیشتر خواهد شد.

این فعال صنفی کارگری که عقیده دارد هم اکنون در حوزه تامین اجتماعی فشار طاقت فرسایی متوجه صندوق‌های بیمه های اجتماعی است، ادامه داد: در این میان سازمان تامین اجتماعی بیشترین ضربات را به دلیل تصویب و اجرای غلط قوانین مختلف متحمل شده است.

وی افزود: کمترین تبعات منفی این وضعیت آن است که در حال حاضر تراز مالی سازمان تامین اجتماعی طوری از تعادل خارج شده است که از یکسو سازمان نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان به نظام درمانی کشور بدهی دارد و از سوی دیگر برخلاف هنوز مطالبات پایان سال بازنشستگان این سازمان مانند عیدی و مستمری های آخر سال پرداخت نشده است.

صادقی افزود: اگر این وضعیت ادامه یابد به زودی باید شاهد بحران‌های دوره‌ای سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت مستمری ماهانه بازنشستگان، ازکار افتادگان و بازماندگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشیم.

همچنین در ادامه این تجمع علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان بابیان اینکه مطالبات پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی طبق جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، گفت: اگرچه فعلا از بابت تامین منابع مشکل جدی وجود ندارد اما اگر این وضعیت ادامه یابد جامعه کارگران بازنشسته که بیشتر از افراد حداقل بگیر هستند باید قید همسان سازی را زده و تنها پیگیر پرداخت به موقع مستمر‌یهای خود باشند.

علی دهقانکیا نائب رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران به عنوان دیگر سخنران این گردهمایی بیشتر تاکید خود را به نقد سیاست‌های وزارت بهداشت اختصاص داد و گفت: وزارت بهداشت در نتیجه اجرای غلط و سلیقه‌ای طرح تحول سلامت تمامی اعتبارات درمانی سازمان تامین اجتماعی را بلعیده است و تازه مدیران این وزارت خانه قصد دست‌اندازی به سایر منابع مالی این سازمان را هم دارند.

وی گفت: با این شرایط کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی علاقه‌ای به بسته‌های درمانی وزارت بهداشت ندارند و ترجیح می‌دهند که از طریق مراکز درمانی متعلق به خود نیازهای خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.

همچنین دلاور نظری مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار نیز در خصوص تغییر اساسنامه و به روزرسانی ساختار نهادهای صنفی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر صحبت‌هایی را ایراد کرد.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار