ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مجلس مصوبه حقوق‌های نجومی مدیران را پس بگیرد:

0

اجمالی/آیت‌الله خاتمی:

مجلس مصوبه حقوق‌های نجومی مدیران را پس بگیرد/ آیین‌نامه انتخابات خبرگان نیازمند تحول جدی است/ برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان در تهران.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم از حقوق‌های نجومی رنجیده شده‌اند اما با این وجود حقوق‌های نجومی به تصویب رسیده است، امیدواریم قبل از رسیدن به شورای نگهبان مجلس مصوبه خود را پس بگیرد و اگر ایستادگی کند شورای نگهبان در این مورد به رسالت قانونی خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دومین اجلاس رسمی پنجمین دوره خبرگان رهبری سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سخنرانی آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، نطق‌های قبل از دستور چهار نفر از اعضا، تشکیل کمیته تدوین بیانیه مجلس خبرگان، تصویب بیانیه و قرائت آن بخش‌هایی از این اجلاس است.

وی با بیان اینکه بیانیه مجلس خبرگان رهبری حاصل اظهارنظر اعضای این مجلس است، اضافه کرد: کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری با حضور ۱۱ عضو مباحث مرتبط با خبرگان رهبری در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی را مورد بررسی قرار می‌دهد که این کمیسیون در دوره پنجم عملکرد مطلوبی داشته است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کمیسیون مذکور مباحث اقتصادی به ویژه اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده است و در جلسه نخست اجلاس دوم خبرگان سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در مورد موضوع اقتصاد مقاومتی و مشکلات معیشتی مردم سخنرانی می‌کند چرا که این قرارگاه تاکنون در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم کارهای بسیاری را انجام داده است.

وی از بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از محورهای مورد توجه کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری نام برد و گفت: تقی‌پور عضو شورای عالی فضای مجازی دیگر سخنران دومین اجلاس رسمی پنجمین دوره خبرگان رهبری خواهد بود؛ این شورای عالی با نظر رهبر انقلاب اسلامی دنبال شده و به نتایج مطلوبی رسیده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه پنج نفر از اعضای خبرگان رهبری در مورد مطالب مطرح شده توسط سخنران‌ها اظهارنظر می‌کنند، تصریح کرد: این اظهارنظرها فقط برای سوال نیست بلکه گاهی در فضای بسیار صمیمانه به عنوان نقد هم شمرده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه پایانی دومین اجلاس خبرگان رهبری در عصر چهارشنبه قرائت می‌شود، تصریح کرد: به دنبال اصلاح آیین‌نامه انتخابات خبرگان رهبری هستیم چرا که این آیین‌نامه نیازمند تحول جدی است و این موضوع به کمیسیون آیین‌نامه مربوط می‌شود، قانون مرتبط با خبرگان رهبری توسط اعضای این مجلس تصویب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیازمند تغییر بوده به همین علت در گذشته مورد بررسی قرار گرفته است اما به انتخابات دوره پنجم نرسید با این وجود امیدواریم در دوره پنجم تکمیل و در انتخابات آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قوه مقننه یکی از قوای سه‌گانه مورد احترام مردم است، تصریح کرد: در حقیقت به تعبیر امام خمینی(ره) مجلس عصاره مردم‌سالاری دینی بوده اما انتظار نمی‌رفت با توجه به زخم کهنه حقوق‌های نجومی مصوبه‌ای را در مورد حقوق‌های نجومی مدیران به تصویب برساند. همانطور که مجلس را باید احترام کنیم اعضای مجلس نیز باید حریم آن را حفظ کرده و این امر نیازمند این است که واقعیت‌های بیرونی را دیده و مشاهده کنند.

آیت‌الله خاتمی گفت: مردم از حقوق‌های نجومی رنجیده شده‌اند اما با این وجود حقوق‌های نجومی به تصویب رسیده است امیدواریم قبل از رسیدن به شورای نگهبان مجلس مصوبه خود را پس بگیرد و اگر ایستادگی کند امیدواریم شورای نگهبان در این مورد به رسالت قانونی خود عمل کند.

منبع : http://www.farsnews.com/13951214000628

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار