ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۵ صندوق بازنشستگی در وضعیت ورشکستگی قرار دارند:

0

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با جام جم آنلاین :

۵ صندوق بازنشستگی در وضعیت ورشکستگی قرار دارند.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت :در حال حاضر ۵ صندوق بازنشستگی به دلیل عدم رعایت استانداردهای جهانی در وضعیت ورشکستگی قرار دارند .

علی اکبر عیوضی در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود :در کشور ۱۰-۱۲ صندوق بازنشستگی وجود دارد که به دلیل عدم حمایت های دولت ، سوء مدیریت و عدم آینده نگری وضعیت مناسبی ندارند و این موضوع به رعایت نکردن استاندارد های جهانی باز می گردد . بر اساس استانداردها باید به ازاء بازنشسته شدن و خروج یک نفر ۵ نفر ورودی و بیمه پرداز به سیستم اضاف شود تا وضعیت صندوق مناسب باشد ،اما متاسفانه این استاندارد ورود و خروج نیروها رعایت نمی شود و در نتیجه صندوق ها رو به بحران می روند .

وی بااشاره به اینکه این مشکل در اکثر صندوق های بازنشستگی کشور از جمله صندوق فولاد ،‌ صندوق کشوری و صندوق پتروشیمی رخ داده است ،اضافه کرد : هر چند برخی صندوقها مثل بانکها و نفت مشکل ندارند اما درمورد صندوق کشوری که دولت بودجه آن را می پردازد ، به دلیل رعایت نشدن استاندارد بین المللی درآن ، رو به ورشکستگی رفته است .

به گفته عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی الان در صندوق هایی که رو به ورشکستکی رفته اند به ازاء یک بازنشسته یک بیمه پرداز وارد شده است .

وی در پاسخ به این پرسش که صندوق تامین اجتماعی در چه وضعیتی قرار دارد، گفت : صندوق تامین اجتماعی فعلا در نقطه سربه سر است یعنی ۵ نفر بیمه پرداز در ازاء یک مستمری بگیر دارد، اما اگر استاندارد ها رعایت نشود صندوق تامین اجتماعی هم به بحران صندوق کشوری و یا صندوق فولاد دچار می شود، اما مشکل این سازمان بیشتر به دخالت ها و بدهی های دولت به این سازمان باز می گردد.

عیوضی در پاسخ به این پرسش که پرداخت ۱۲۰ هزار میلیارد بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی در طی ۵ سال برنامه ششم توسعه آیا می تواند از بحرانی شدن وضعیت این صندوق بکاهد ؟ گفت: قطعا پرداخت بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی از سوی دولت اگر چه مدت ۵ سال برای باز پرداخت آن در نظر گرفته شده می تواند در وضعیت سازمان تاثیر گذار باشد ، چرا که با وصول این طلب ، سازمان تامین اجتماعی می تواند برای خود برنامه ریزی کند . اما اگر دخالت ها زیاد شود و مطالبات پرداخت نشود قطعا سازمان به مشکل می خورد .

وی در ادامه به ۴۲ میلیون جمعیت شاغل و مستمری بگیر با احتساب خانوارهایشان اشاره کرد که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند ، تاکید کرد : اگر این سازمان دچار بحران شود دیگر تنها بحران این صندوق مطرح نیست بلکه می تواند در نظام کشور بحران ایجاد کند، بنابراین باید بدهی های این سازمان پرداخت شده و از دخالت ها در مدیریت این سازمان پرهیز شود .

عیوضی گفت :صندوق تامین اجتماعی یک صندوق عریض و طویلی است که غیر دولتی است ولی دولت درآن دخالت می کند ، درواقع بیمه پردازها بیمه هایشان از حقوق هایشان کسر و واریز می شود و هیات مدیره سرمایه گذاری ، آینده نگری و مدیریت می کند وحقوق و غرامت پرداخت می کند و همه اینها توسط صندوق صورت می گیرد و ارتباطی با دولت ندارد .

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی از ابتدا تاکنون یک ریال هم از بودجه دولتی استفاده نکرده و یک ریال از سرانه درمان دولتی برداشت نکرده است گفت : این سازمان خصوصی است و تاکنون توانسته خودش رو خوب بگرداند و سرمایه گذاری کند.

عیوضی مشکلات ایجاد شده را ناشی از بدهی های دولت به این سازمان دانست و گفت : البته همه این بدهی ها ( ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ) متوجه این دولت نیست و از دولت های گذشته نیز بر جای مانده است ، اما نیمی از آن به دولت یازدهم باز می گردد . ‌به گفته وی این بدهی ها اینگونه ایجاد شده که دولت برای حمایت از برخی اقشار بخشی از سهم بیمه پرداختی آنان را متقبل شده است مثلا گفته گروه خبازان از۳۰ درصد بیمه ۱۰ درصد را پرداخته و باقی را دولت می پردازد یا مثلا برای کارگران ساختمانی ، راننده ها نیز چنین پوشش هایی را درنظرگرفته که این تعهد باعث ایجاد بدهی برای دولت شده است که باید به آن عمل کند .

سیما رادمنش – جام جم آنلاین

منبع : http://jamejamonline.ir/online/2741084084465494565

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار