ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیکاری معضل اول کشور است:

0

فعال بازار کار در گفت وگو با تسنیم:

بیکاری معضل اول کشور است/ دولتمردان در اجرای سیاست‌های اشتغالی موفق نبودند.

فعال بازار کاربا اشاره به اینکه اقتصاد دولتی ظرفیت محدودی برای جذب نیرو دارد گفت: بیکاری اولین دغدغه و نگرانی همه مسئولان است اما باید برای آن چاره جویی شود. بازار کار کشور طی چند سال گذشته نه تنها توسعه نیافته بلکه کوچک تر هم شده است.

حمید حاج‌اسماعیلی، فعال کارگری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت اشتغال حاکم در کشور بعد از انقلاب اسلامی گفت: برای رونق بخش اشتغال باید به دنبال کاهش وابستگی‌ها به دولت بود و به سمت بخش خصوصی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در سراسر جهان حرکت به سمت خصوصی سازی مشهود است گفت:  بعد از جنگ تحمیلی مردم امیدوار به ورود بخش خصوصی بودند تا اقتصاد رونق بگیرد اما با توجه به خسارت هایی که در کشور ایجاد شده بود امکان آن محقق نبود. در ۲دهه گذشته نیز تمرکز دولتمردان بر فعال شدن بخش خصوصی بود اما این موضوع در برنامه های پنج ساله هم عملیاتی نشد.

این فعال بازار کار با تأکید بر اینکه عدم تحقق خصوصی نشدن اقتصاد در بخش اشتغال است گفت: در توسعه بازار کار موفق نبودیم و هنوز هم درگیر اقتصاد دولتی و نفتی هستیم، تا زمانی که بخش خصوصی به صورت واقعی شکل نگیرد،در اقتصاد شاهد تحول جدی نخواهیم بود.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه در اقتصاد باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد گفت: در حال حاضر نظام بانکی و پولی در کشور وابسته به دولت است و اگر به توسعه بازار اقتصادی و اشتغال فکر کنیم باید به صورت ساختاری اصلاحاتی را انجام و شرایط را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم.

این فعال بازار کار گفت: همه دولت ها از انقلاب تا کنون آنگونه که باید توفیق پیدا نکرده اند و مهم ترین علت آن هم وابستگی به اقتصاد نفتی و درآمدهای دولتی است.با توجه به نداشتن بخش خصوصی فعال دولت ناگریز به وابستگی به درآمدهای خود است و از آنجایی که اقتصاد دولتی ظرفیت محدودی برای جذب نیرو وجود دارد، پاسخگوی بسیاری از بیکاران نیست.

وی با بیان اینکه بزرگترین بحران حاکم در کشور بیکاری است گفت: بیکاری اولین دغدغه و نگرانی همه مسئولان است اما باید برای آن چاره جویی شود. بازار کار کشور طی چند سال گذشته نه تنها توسعه نیافته بلکه کوچک تر هم شده است.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه سالیانه ۱میلیون کارجو وارد بازار کار می شود ادامه داد: عرضه و تقاضا یکسان نیست. برنامه های ۵ساله توسعه ای هیچوقت عملیاتی نشده بسیاری از طرح های اشتغالزایی در گیر و دار سیاسی کاری های مسئولان از بین رفته است، دولت های مختلف در اجرای سیاست های اصلی نظام صحیح عمل نکردند.

این فعال بازار کار گفت: همه دولت‌ها در تمام دوره‌های ایران با شعار حل مشکل بیکاری روی کار آمدند، اما تحریم های اقتصادی و واردات بی رویه ضربه‌های نفسگیربرای اقتصاد ایران بوده است که شعارها عملیاتی نشود.

وی بیان کرد: نمی‌توان گفت هیچ اقدامی برای  اشتغال صورت نگرفته است بلکه  اقدامات کافی و مهندسی‌شده نبوده است. در صورتی که کوچک‌سازی دولت و واگذاری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی عملیاتی شود شاهد رونق  اشتغال خواهیم بود.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/22/1321007

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار