ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://eghtesadi1.ir ، http://eghtesadiiran.ir ونیز http://eghtesadiiran.com قابل مشاهده می باشد. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی
About

چرا خدمات ارزش افزوده در فیش موبایل اضافه می‎شود؟

0

 راهکار جلوگیری از پرداخت:

خدمات ارزش افزوده در قبض صورتحساب تلفن‌های همراه مدت‌هاست وارد می‎شود ولی هنوز برخی مشترکان از این موضوع اظهار بی‎اطلاعی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرای بی اطلاعی برخی از مشترکان تلفن همراه از خدمات ارزش افزوده که روی صورتحساب برخی مشترکان اضافه می شود، هنوز هم در سرویس مشکلات مردم بازتاب دارد.

یکی از مخاطبان در این باره نوشته: هرماه مبلغی بابت خدمات مبتنی بر ارزش (افزوده) محتوی به صورتحساب تلفن همراه افزوده می شود که بدون اطلاع دارنده سیم کارت می باشدو با وجود مراجعه به دفتر (خدمات) و اعلام قطعی مبلغ فوق از صورتحساب ماهانه مجددا بدون ارسال صورتحساب تلفن به دارنده سیم کارت رقم فوق را اضافه کرده اند و دارندگان سیم کارت بدون اطلاع به گمان اینکه مکالمه ای صورت گرفته است وجه صورتحساب را پرداخت می نمایند. مشکل فوق مشکل خیلی از دارندگان سیم کارت (تلفن) همراه است  به مثابه برداشت من غیر حق است اینجانب شکایت خودم را از بابت افزایش در صورتحساب بابت خدمات فوق اعلام کرده ام ولی نتیجه بخش نبوده است. با تشکر.

پیش از این در گزارشهای متعددی به این نکته پرداخته ایم که خدمات ارزش افزوده تلفن همراه قابل کنترل است و مشترکانی که مایل به استفاده از این خدمات نیستند می توانند با گرفتن کدهای ویژه، از این خدمات چشم پوشی کنند. (اینجا)

در یکی از این گزارشها که درباره راه های مسدودسازی سرویس های ارزش افزوده و پیامک تبلیغاتی به تفصیل بیان شده که روشهای مختلفی برای جلوگیری از اعمال این موارد در قبض تلفن همراه مشترکان وجود دارد.

روش اول:

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:

۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»

۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#

۳ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.

در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.

روش دوم:

در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می شود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کنید. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید.

همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامک‌ها را به سامانه ۹۹۹۰ اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره ۸۹۹۹ ارسال و درخواست عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را عنوان کنند.

منبع : http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(ecg4shmanqx4uw5cya0k2adk))/detail/634500/society/problems

مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران http://eghtesadiiran.com http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.ir

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

استفاده ازمطالب پایگاه خبری - تحلیلی - آموزشی سایت اقتصادی ایران با ذکرمنبع بلامانع است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی