ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران صنوف از تخلف بیمه‌ای زیان‌کرده‌اند :

0

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

ضرورت اصلاح ماده ۹۲ قانون نظام صنفی/کارگران صنوف از تخلف بیمه‌ای زیان‌کرده‌اند .

یک فعال صنفی کارگری با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو می‌گوید منع انجام بازرسی‌های بیمه‌ای در واحدهای صنفی، موضوع ماده ۹۲ قانون نظام صنفی تنها موجب شده است تعدادی از کارگران پلاسکو از مزایای بیمه اجباری تامین اجتماعی محروم شوند.

«علیرضا حیدری» فعال صنفی کارگری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت:  مجلس شورای اسلامی به منظور رونق گرفتن اشتغال در کارگاه‌های کوچک،  ماده ۹۲ قانون نظام صنفی را تصویب کرد که همین موجب شد مسئولیت انجام بازرسی‌های بیمه‌ای را از روی دوش سازمان تامین اجتماعی برداشته شود.

در روزهای گذشته و به دنبال مراجعه بیش از هزار و صد نفر از کارگران و کسبه پلاسکو به ادراه کار جنوب غرب برای دریافت مقرری بیکاری مشخص شد که از این تعداد ۷۰۰ نفر  بیمه شده اجباری، ۲۵۲ نفر  فاقد بیمه تامین اجتماعی و ۱۴۱ نفر داری بیمه اختیاری هستند.

حیدری با اشاره به این آمارها  ، تصریح کرد:‌ یک از انتقاداتی که به ماده ۹۲ قانون نظام صنفی مطرح است این است که با ممانعت از ورود بازرسان تامین اجتماعی به کارگاه‌های صنوف موجب شده است تا کارفرمایان این واحدها لیست واقعی بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی ارسال نکند.

این فعال صنفی کارگری افزود: این بدان معنا است که کارفرما اشخاصی را که هیچ ارتباطی با واحد صنفی ندارند در لیست بیمه‌ای خود بگنجاند و کارگران خود را از مزاییای بیمه‌ای محروم سازد و یا در مقابل برای کارگر پرونده بیمه اختیاری تشکیل دهد.

در ماده ۹۲ قانون نظام صنفی آمده است که سازمان تامین اجتماعی “فقط” در صورت شکایت هر یک از کارکنان واحدهای صنفی مبنی بر عدم پرداخت حق بیمه، بازرسی‌های بیمه‌ای را انجام می‌دهد.

حیدری با بیان اینکه طبق ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی انجام بازرسی های بیمه‌ای در چارچوب وظایف حاکمیتی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: این در حالی است که ماده  ۹۲ قانون نظام صنفی این وظیفه حاکمیتی سازمان را بر عهده کارگر گذاشته است.

این فعال صنفی کارگری افزود: حال در این شرایط کارگری که امنیت شغلی ندارد با چه تضمینی از کارفرمای خود برای بیمه نکردن‌‌اش شکایت کند.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه احتمالا وجود تعداد بالای بیمه شدگان اجباری در ساختمان پلاسکو از ناحیه ماده ۹۲ قانون نظام صنفی باشد، گفت: همانطور که گفته شد این احتمال وجود دارد که کارفرمایان ساختمان پلاسکو در ارائه لیست بیمه‌ای خود تخلف کرده باشند و وجود ۷۰۰ کارگر بیمه شده اجباری نیز از همین ناحیه است.

حیدری با بیان اینکه ماده ۹۲ قانون نظام صنفی باید به نفع کارگران اصلاح شود، افزود:‌ بیش از ۸۰ درصد از واحدهای صنفی  در شمول قانون نظام صنفی قرار دارند و این ماده قانونی مانع از آن شده است که کارگران از مزایای بیمه اجباری برخوردار نشوند. از این رو این ماده قانونی باید به نفع کارگران اصلاح شود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار