ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد مشاغل کاذب با گسترش بیکاری:

0

فعال کارگری در گفت وگو با تسنیم خبر داد:

رشد مشاغل کاذب با گسترش بیکاری/۳۰ درصد مشاغل غیرمولد هستند.

فعال بازار کار با اشاره به گسترش مشاغل غیر رسمی در بازار کار گفت:عدم اجرای ماده ۷ و ۴۱ قانون کار، رشد روز افزون بیکاری و نبود مشاغل پایدار گسترش مشاغل غیر مولد را افزایش داده است.

فرامرز توفیقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره گسترش مشاغل غیر رسمی گفت:متأسفانه به دلیل بهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار کار و میل به سوی بی نظمی این روزها شاهد گسترش مشاغل غیر رسمی هستیم. در بحث های اقتصادی همیشه باید بین عرضه و تقاضا رابطه ای منطقی برقرار باشد.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال وقتی با رکود ، سرکوب دستمزد ، تحصیلات آکادمیک غیر مرتبط، افزایش نرخ رشد جمعیت جوان بین ۱۳تا۲۹سال مواجه می شویم و برای اشتغال پایدار فکری نکرده ایم لذا بازار سواستفاده و ایجاد مشاغل کاذب ، مشاغل زیرزمینی و همچنین  بنگاه های خیریه اشتغال با به کار گیری کارگران با دستمزدی کمتر ازحداقل از سوی صاحبان سرمایه فراهم می شود.

این فعال کارگری بیان کرد:یکی دیگر از دلایل افزایش مشاغل غیر رسمی فراموشی وظایف وزارت کار مبنی بر صیانت از حقوق کارگران و عدم اجرای ماده ۷ و ۴۱قانون کار است. ادغام وزارت کار با تعاون باعث شده تا این وزارتخانه ماهیئت کارفرمایی داشته باشد.تمام این مسائل دست به دست هم داده تا این وزارتخانه عری و طویل به جای انجام وظایفتش راهگشای صاحبان سرمایه شود و برای کاهش سیل متقاضیان کار دست به هر بهانه و راهی بزند تا بیکاری را مهار کند.

توفیقی افزود:تمام موارد در کنار کمبود دستمزد واقعی در مشاغل مولد باعث می شود مشاغل غیر مولدی که هیچ تأثیری در نرخ رشد اقتصادی ندارند ایجاد شود که تنها بتوانند درآمدی به وجود آورند .

وی در بیان تبعات افزایش  اشتغال غیر رسمی گفت: با توجه به اینکه وزارت کار هیچ گونه رصد صحیح از بازار ندارد و این روزها شاهد افزایش مشاغل زیرزمینی هستیم، با افزایش مشاغل غیر رسمی کاهش نرخ رشد اقتصادی، بداخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی، کاهش قدرت سازمان تأمین اجتماعی و بهم خوردن توازن بین ورودی ها به خروجی های این صندوق را شاهد هستیم.

فعال بازار کار گفت:  حدود ۲۹درصد متقاضیان شغل به دلیل پائین بودن سطح دستمزد در مشاغل با تعریف مشخص آغاز بکار نمی کنند. اما از آنجایی که  حتماٌ نیاز به کار دارند و با توجه به نرخ رشد جمعیت جوانان نسبت به شاغلین می توان از وجود حداقل ۳۰درصدی این بازار گمانه زنی کرد.

توفیقی با بیان اینکه  برای ایجاد هر شغل، هزینه‌هایی لازم است که فعلا دولت از عهده آن‌ برنمی‌آید، گفت: درحال حاضر بنگاه‌های اقتصادی با رکود مواجه هستند و تا زمانی هم که به بهانه مهار تورم، در جامعه رکود ایجاد و بر آن اصرار کنیم رکود ریشه گیر خواهد شد. به تبع این امر، ما نمی‌توانیم میل به اشتغال، سرمایه‌گذاری در صنعت و میل به جذب نیرو ایجاد کنیم چراکه بنگاه‌ها با حداقل‌ها کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای  ایجاد اشتغال اول باید فکری برای رکود کرد، ادامه داد: برای حل مساله رکود، باید میل به خرید در جامعه ایجاد کنیم، برای ایجاد میل به خرید باید قدرت خرید را بالاببریم.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/10/1310510

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار