ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضرورت استثمارزدایی با بازگشت به قانون کار:

0

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

ضرورت استثمارزدایی با بازگشت به قانون کار/ سرمایه‌داری دلالی، نفی قانون اساسی است .

یک فعال کارگری می‌گوید: دولت های پس از جنگ با رو آوردن به سرمایه داری دلالی و زیر پا گذاشتن حقوق کارگران، قانون اساسی را نفی کرده اند.

ناصر آقاجری، فعال مستقل کارگری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: در دو دهه گذشته،  بدون سر وصدا اصول   قانون اساسی را دور زدند و در مقابل قانون اساسی ایستادند  وآن رانفی کردند؛

وی ادامه داد: ابتدا با این بهانه که «دولت کارفرمای خوبی نیست»، پای شرکت ها را به حیات دستمزدبگیران باز کردند و  سپس به سوی سرمایه داری دلالی روی آوردند.

این فعال کارگری با بیان این که دولتمردان همواره قانون اساسی را در حرف تایید می‌کردند ولی در عملکرد اجرایی  آن را دور زدند، ادامه داد: ضرورت های مناسبات دلالی یا تعدیل ساختاری و خصوصی سازی این امکان را فراهم آورد تا همه آنهایی را که تصور می کردند گرایشات دگر اندیشی دارند از کلیه حقوق مدنی محروم کنند و با اخراج آنها از ادارات دولتی آنها را از حداقل های زندگی محروم نمایند.

آقاجری ادامه داد: دولتمردان بدون آن که نامی از حذف قانون کار ببرند، با ایجاد مناطق  «آزاد تجاری – صنعتی » قراردادهای موقت را قانونی نمودند و همه کارگران صنعتی ایران در این مناطق را که اکثریت کارگران ایران بودند، از شمول قانون کار خارج کردند؛ معنای این عملکرد یعنی بازگشت کارگران ایران به بی‌قانونی دوران قاجاریه و اوایل حاکمیت پهلوی‌ها.

این فعال کارگری مناطق آزاد تجاری در پایان تصریح کرد: راه مقابله با قانون زدایی و مجبور کردن دولت‌ها به بازگشت به قانون اساسی و اصلاح قانون کار به گونه ای که استثمار انسان از انسان را به حداقل برساند و حق کارگران را از تولید اجتماعی به آنها برگرداند، تنها از طریق وحدت کارگران و ایستادگی در مقابل مناسبات تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی امکان‌پذیر است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار