ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش بیکاری در کف خیابان مشهود است نیاز به مرکز آمار نیست:

0

نماینده مجلس شورای اسلامی:

افزایش بیکاری در کف خیابان مشهود است نیاز به مرکز آمار نیست.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری نیازمند آمار دستگاه ها نیست گفت:افزایش رشد و کاهش نرخ بیکاری در کف جامعه مشاهده نشده است.بانک ها هیچ تعریفی برای حمایت از بنگاه های کوچک ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حسن حسینی شاهرودی درباره سیاست های اشتغالزایی دولت گفت: ۱۸٫۵ درصد از بیکاران را فارغ  التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و در مورد اشتغالزایی باید ۳۰ درصد محتوا و ۷۰ درصد زیرساخت مورد نیاز قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای  ایجاد اشتغال تمام زیرساخت ها لازم است گفت:اگر زیرساخت های سخت افزاری مانند پهنای باند و … که بازار کسب و کار را شامل می شود باشد برای ایجاد اشتغال کافی نیست. باید نگاه کلان تر و جهانی باشد؛  همه این زیرساخت ها باید در کنار هم باشد تا یک شغل ایجاد شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه با توجه به اشاره به اظهارات معاون اشتغال وزیر کار درباره تحقق ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در سال آینده  گفت: آیا تمام زیرساخت ها برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در حوزه آی تی در سال آینده آماده است.

وی با اشاره به اینکه بانک ها قدرت برای حمایت صنایع کوچک و بخش خصوصی ندارد افزود:بانک ها هیچ تعریفی برای حمایت از بنگاه های کوچک ندارند. برای آمار اشتغالزایی مهم آمار کف بازار است. نیازی به آمار و ارقام دستگاه ها نداریم. در صورتی که به بیکاری توجه نشود، تبدیل به بحران اجتماعی در کشور می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی های دستگاه های اجرایی در امر اشتغال تأکید کرد: دستگاه ها با هم هماهنگ نیستند و البته اراده ای هم برای آن وجود ندارد.  رشد اقتصادی بدون ایجاد اشتغال بوده است. سیاست و قوانین درست باید انجام شود. باید نیروی انسانی تربیت شود و به دنبال آن زیرساخت ها ایجاد و اصلاح شود. سیاست گذاری های کلان در کشور باید دقیق باشد و مغایرت های قانونی باید رفع شود.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه افزایش رشد و کاهش نرخ بیکاری در کف جامعه مشاهده نشده است، ادامه داد: اگر نرخ را پایین اعلام می کنند، مبنای کارکرد۲ ساعت در هفته را ملاک عمل قرار می دهند. این ۲ساعت کار حداقل های نیاز یک شهروند را نمی تواند تأمین کند و نمی تواند معیار صحیح و درستی برای کاهش نرخ بیکاری باشد.

حسینی شاهرودی باتاکید براینکه برای افزایش نرخ رشد باید مشکلات تولید و فرآیند تولید اصلاح شود،گفت: گره کار در دست صنعت و تولید داخلی است و اگر مقرر شده اقتصاد کشور پویا شود، باید توجه به سمت داخل بیشتر شده و موانع تولید باید رفع شود، هرچند برای رفع موانع تولید کارگروه تشکیل شده، اما این رفع موانع موقتی است.

وی افزود: گاهی ممکن است موانع بانکی، مالیاتی و بیمه ای تولید رفع شود، اما تعداد موانع تولید زیاد است که باید روی آنهاهمت شود و هیئت دولت باید در مقررات، قوانین، آیین نامه ها و رویه ها ورود پیدا کرده و ساختار آنها را اصلاح کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  برای اینکه برجام به سرانجام برسد حدود سه سال و نیم نگاه ما به خارج بود ، متأسفانه این سه سال ما را عقب نگه داشت، حال زمان آن فرارسیده که ما به کشورهای خارجی پشت کرده و نگاهمان به توان و ظرفیت های داخلی باشد. موانع داخلی باید رفع شود و راهکار رفع بیکاری و توسعه و رشد اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و رفع موانع داخلی و رقابت پذیر شدن کالاهای تولیدی است.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/06/1307231

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار