ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش بهره وری در گرو رشد اقتصادی :

0
مهدی تقوی کارشناس اقتصادی گفت: افزایش بهره وری یعنی با کمک ماشین آلات و دانش روز دنیا و همچنین نیروی کار، تولیدات را افزایش دهیم که این امر بتدریج در کشور درحال انجام است.
مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش بهره وری اقتصادی گفت: استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، افزایش تقاضا برای تولید و صادرات از جمله عواملی است که موجب بهره وری اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری یعنی با کمک ماشین آلات و دانش روز دنیا و همچنین نیروی کار، تولیدات را افزایش دهیم که این امر بتدریج در کشور درحال انجام است.

این کارشناس با اشاره به مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی اظهار داشت: در دوره گذشته نرخ رشد منفی و نرخ تورم ۴۰ درصد بوده اما در حال حاضر که نرخ رشد مثبت و تورم تک رقمی شده  از افزایش بهره وری حکایت می کند.

تقوی افزایش درآمدهای نفتی را عامل اصلی رشد اقتصادی دانست و بیان کرد: با لغو تحریم ها و افزایش صدور نفت از یک میلیون به ۵/۲ میلیون بشکه در روز باعث افزایش درآمدهای نفتی بوده که این امر موجب فراهم شدن فرصتی مناسب برای بهبود و تداوم رشد اقتصادی شده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه سیاست های اقتصادی نادرست در دوره های گذشته موجب افزایش تورم و بالارفتن هزینه های تولید شده است و عملا افزایش بهره وری را ناممکن ساخته، خاطر نشان کرد: افزایش بهره وری با رشد اقتصادی رابطه مستقیم دارد، بنابراین برای بهره وری بیشتر باید کنترل نرخ تورم و افزایش صادرات حاصل گردد.

منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5941798

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار