ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سال آینده افزایش دستمزد مناسبی را شاهد خواهیم بود :

0
یک فعال کارگری: تعیین منطقه ای دستمزد رای نمی آورد:
مشاور کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت :بحث منطقه ای شدن تعیین دستمزد برای سال ۹۶ رای نمی اورد چرا که منطقه ای کردن دستمزد می تواند تبعات منفی داشته باشد.
ایران اکونومیست – علی اکبر عیوضی، پرداختن به بحث هزینه معیشت خانوار را علاوه بر توجه به نرخ تورم در بحث تعیین دستمزد ضروری دانست و اظهار داشت : متاسفانه در سالهای گذشته در تعیین دستمزد کارگران بیشترنرخ تورم ملاک قرار گرفته است، درحالیکه بر اساس ماده ۴۱قانون کارعلاوه بر مولفه تورم برلزوم توجه به هزینه معیشت و حداقل های زندگی یک کارگر نیز تاکید شده است . خوشبختانه امسال در جلسات بررسی دستمزد بحث معیشت کارگران نیز مد نظرقرار گرفته است .وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شورای عالی کار برای سال ۹۶ درتعیین دستمزد توجه به معیشت کارگران راهدف گذاری کرده است گفت :امید می رود با تعاملی که با دولت می شود بتوان یک افزایش دستمزد مناسب و قابل قبولی رابرای سال آینده شاهد باشیم.

عیوضی تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود و پایین بودن قدرت خرید کارگران ؛ شاخص معیشت کارگران بر ولفه تورم درتعیین دستمزد اولویت دارد و دولت هم مصمم است که دستمزدها را با توجه به معیشت کارگران لحاظ کند و امیدواریم پایان سال ۹۵ و دردولت یازدهم دستمزدهایی که برای سال آینده تعیین می شود بر اساس معیشت و قدرت خرید کارگران باشد.

با توجه به جلسات کارشناسی برگزار شده با حضور شرکای اجتماعی در شورای عالی کار از جمله نماینده کارفرمایی هم به این نتیجه رسیدیم که هر میزان قدرت خرید کارگران تقویت شود باعث خواهد شد که خرید کالاهای داخلی نیز افزایش یابد که این خود منجر به رونق تولیدات خواهد شد .

به گفته این نماینده کارگری ، طی سال‌های سخت تحریم و رکود اقتصادی کارگران مدام با وعده و وعید صبر کرده‌اند و اکنون وقت آن رسیده که بخش دولتی و خصوصی تمام توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران به‌کار ببندند. برای همین جامعه کارگری توقع دارد اجرای برجام و تغییر در سطح روابط خارجی تاثیر مثبتی بر شرایط کار و اقتصاد داخلی بگذارد.

عیوضی با توجه به اینکه هدف دولت رونق ،تغییر و تحول در اقتصاد است، افزود: افزایش مزد کارگران یکی از بحث‌هایی است که می‌تواند در زمینه رونق اقتصادی کمک فراوانی به برنامه‌های دولت بکند و برای همین انتظار داریم که روند این کار از سال ۹۶ عملیاتی شود.

منبع :

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار