ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نابرابری درآمد به‌شدت افزایش یافته است :

0

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با افکارنیوز:

طبقه متوسط رو به اضمحلال است/ نابرابری درآمد به‌شدت افزایش یافته است .

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر طبقه متوسط دارد مضمحل می‌شود و نابرابری درآمد به شدت افزایش پیدا می‌کند.

گروه اقتصادی- بهروز کریمی در گفت‌وگو با افکارنیوز درباره دلایل ایجاد وضعیت رکودی در صنایع، اظهار داشت: واقعیت این است که در کشور ما بنگاه‌های تولیدی و صنعتی مجوزشان آزادانه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت داده می‌شود و هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: این کار با این استناد انجام می‌شود که به رقابت اعتقاد داریم، به نظر می‌رسد اعطای مجوز بدون توجه به مقیاس تولید، اندازه بازار، نوع تکنولوژی، مکان کارخانه و توجیه فنی و اقتصادی آن، به شدت موجب اتلاف منافع در کشور شده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دلیل این موضوع این بوده که صاحبان و کارفرمایان بخش خصوصی اعم از بنگاه‌های کوچک و بزرگ همواره در ۳۰، ۴۰ سال دنبال افزونه‌خواهی و رانت‌جویی بوده‌اند. برای مثال، از رانت تسهیلات ارزان‌قیمت برای صنایع اشتغالزا استفاده شده است. همچنین از نرخ ارز ارزان و معافیت‌های مالیاتی استفاده شده است.

کریمی متذکر شد: نتیجه این کار، وجود تعداد عظیمی از واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هر رشته فعالیت صنعتی است. ظرفیت تولیدی که این‌ها به وجود آوردند، مازاد بر نیاز بازار داخلی است. ما بازار داخلی را اشباع کرده‌ایم. برای همین، خیلی از بنگاه‌های تولیدی زیر ظرفیت کار می‌کنند.

وی با بیان این‌که رکود در سال‌های اخیر نیز روی این موضوع به شدت اثر گذاشته است، گفت: در حال حاضر طبقه متوسط دارد مضمحل می‌شود، نابرابری درآمد به شدت افزایش پیدا می‌کند و بعد بسیاری از کالاهای بادوام نیاز به وام و تسهیلات خرید دارد. ما فروش اعتباری نداریم و نمی‌شود الان پول نقد از جیب در آورد و خودرو خریداری کرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: همه جای دنیا خودرو را قسطی می‌خرند. بر این اساس، تسهیلات خرید برای خریداران محصولات بادوام صنعتی نداریم. برای مثال، یک نفر می‌خواهد ماشین لباسشویی، کامپیوتر و… بخرد، اعتباری برای آنها پرداخت نمی‌شود. قدرت خرید خریداران افت کرده و بازار اشباع شده است. این دلیل اصلی رکود است.

طاهره رضوی

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار