ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

“رکود تولید” تأیید شد :

0
گزارش جدید مرکز آمار از نرخ رشد پایین بخش صنعت:
درحالی پیشتر اعلام شده بود که نرخ رشد گروه صنعت در شش‌ماهه ۹۵ به ۹.۱درصد رسیده که گزارش مشروح و جدید مرکز آمار نشان می‌دهد، نرخ رشد صنعت تنها ۳.۷درصد بوده و مابقی این رشد مرهون صادرات نفت و گاز بوده است.
ایران اکونومیست -بخش تولید کشور چند سالی است که گرفتار رکود بوده و علی‌رغم تمام شعارها و برنامه‌ها، هنوز گره از کار این بخش باز نشده و هر روز خبر تعطیلی واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور به گوش می‌رسد.

دولت برای مقابله با این موضوع پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی را برای کمک به بخش تولید رونمایی کرد اما عدم همکاری سیستم بانکی در پرداخت این تسهیلات باعث شد تا کمتر تولیدکننده‌ای امکان دریافت این تسهیلات را پیدا کند. البته بخش زیادی از این تسهیلات هم به‌عنوان استمهال بدهی‌ها پرداخت شده است. رکود در بخش تولید در حالی هر روز افزایش می‌یابد که مسئولین پیشتر خبر از رشد ۹٫۱ درصدی گروه صنعت در شش‌ماهه سال ۹۵ داده بودند. اما انتشار گزارش امروز مرکز آمار ایران نشان از آن دارد که رکود صنعت کشور همچنان برقرار بوده و نرخ رشد اعلامی در این حوزه مدیون افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی بوده‌ است.

مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود از نرخ رشد در شش‌ماهه ۹۵ اعلام کرد: “رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۵٫۹، گروه صنعت ۹٫۱ و گروه خدمات ۵٫۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است. رشد گروه صنعت عمدتاً ناشی از افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی بوده‌ است”.

بررسی جداول مرکز آمار نشان می‌دهد، در گروه صنعت بالاترین سهم رشد به بخش استخراج نفت خام و گاز طبیعی با ۷۴٫۹ درصد اختصاص دارد. همچنین نرخ رشد در سایر معادن منفی ۴٫۷ درصد، تأمین آب و برق و گاز طبیعی ۷٫۲ درصد، ساختمان منفی ۹٫۷ درصد و معدن ۵۳٫۸ درصد اعلام شده است. بر اساس این جدول، نرخ رشد صنعت در شش‌ماهه امسال تنها ۳٫۷ درصد بوده است.

منبع : http://iraneconomist.com/fa/news/141002

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار