ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بررسی منطقه‌ای شدن تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار:

0

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بررسی منطقه‌ای شدن تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی کار درباره تعیین مزد منطقه ای گفت:پیرامون تعیین مزد منطقه ای باید ملاحظات منطقه مدنظر قرار گیرد و نمی توان برای تمامی مناطق یک نسخه واحد در نظر گرفت.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی کار با حضور هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و حجت میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای عالی کار در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با دستور جلسه بررسی تعیین حداقل مزد به صورت منطقه ای و موضوع مقاوله نامه شماره ۱۴۴ سازمان بین المللی کار برگزار شد.

هفده تن پیرامون این جلسه گفت: موضوع مقاوله نامه شماره ۱۴۴ سازمان بین المللی کار (ILO) با عنوان “مشاوره سه جانبه” در جلسه شورای عالی کار مطرح و پس از بحث و گفت وگوی مفصل، اعضای شورای عالی کار، الحاق جمهوری اسلامی ایران به این مقاوله نامه را تایید و تصویب کردند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد، مصوبه الحاق جمهوری اسلامی ایران به این مقاوله نامه برای تایید و تصویب هیات وزیران به دولت ارسال شود تا پس از تصویب توسط هیات دولت ، لایحه آن برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود .

هفده تن در ادامه پیرامون مقاوله نامه ۱۴۴  سازمان بین المللی کار توضیحاتی ارائه کرد. رهگیری و تسهیل فرآیند سه جانبه گرایی به مثابه اولویت راهبردی دولت تدبیر و امید در جامعه کار و تولید تلقی می شود که به صراحت در دومین بند رویکردها و مأموریت های اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «رعایت اصل سه جانبه گرایی با مشارکت ذی نفعان در تصمیم گیری ها» در قالب «نظام جامع تدبیر» از سوی مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قطعا تحقق همه جانبه مأموریت مذکور از مسیر رهگیری و کاربست استانداردهای مشخص با نگاهی عمیق به شرایط ملی کشور و بهره گیری از تجربیات مکتسبه از استانداردهای جهانی در این خصوص امکان پذیر است؛ استانداردهایی که به نوعی اقدام به «مشاوره» را به مثابه گام نخست فرآیند گرایش سه جانبه در پویش های اقتصادی، اجتماعی و حقوقی دولت در تعامل با شرکای اجتماعی مطرح شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه نیز هریک از اعضای شورای عالی کار به بحث و بررسی و ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص دستور جلسه پرداختند.همچنین در این جلسه حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون سیاست های پیشنهادی در رابطه با تعیین حداقل مزد منطقه ای به ایراد سخن پرداخت .

وی در این باره گفت: تعیین حداقل مزد منطقه ای دارای معیارهای مختلفی همچون محیط زیست، موقعیت جغرافیایی ، تفاوت های فرهنگی – اجتماعی و … است که در حوزه روابط کار نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.

وی معتقد است که پیرامون تعیین مزد منطقه ای باید ملاحظات منطقه مدنظر قرار گیرد و نمی توان برای تمامی مناطق یک نسخه واحد در نظر گرفت. در این جلسه مقرر شد که پیرامون تعیین حداقل دستمزد منطقه ای ، بررسی بیشتری به ویژه به صورت میدانی صورت بگیرد و در صورت لزوم در جلسات آتی مطرح و بررسی گردد.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/15/1287919

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار