ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پای بانک ها به معضل بیکاری هم باز شد!

0
استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از بانک های عامل استان در تسهیل و رفع موانع تولید گفت: عملکرد این بانک ها، ضعیف، شرم آور و عامل افزایش بیکاری جوانان شده است .

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورتی که هر کدام از مدیران کل دستگاه های اجرایی و یا مدیران عامل بانک ها با دلیل موجه نمی توانند در جلسات استان حضور یابند، باید معاون خود را با معرفی نامه کتبی و اختیار تام به جلسه بفرستند.
وی تصریح کرد: بارها در جلسات مختلف تاکید شده که برای اتکای نظام به توان درونی خود و کاهش فشار کشورهای دیگر باید وحدت و همدلی داشته باشیم.
وی یادآور شد: سهل انگاری برخی مدیران بانکی چهارمحال و بختیاری باعث کاهش اشتغال، افزایش نرخ بیکاری و رکود در اقتصاد شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با همین عملکرد ضعیف بانک های عامل بسیاری از جوانان به علت بیکاری و فشارهای دیگر به سمت مواد مخدر، قاچاق کالا و یا شرارت روی آورده اند.
وی گفت: در صورت ادامه سهل انگاری و کوتاهی برخی مدیران بانکی در روند عمل به تعهدات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مدیر متخلف را از طریق رسانه های گروهی به مردم و مسئولان کشور معرفی می کنم.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وجود برخی قوانین دست و پاگیر در بانک ها باعث دلسردی سرمایه گذاران در انجام سرمایه گذاری شده است.
وی تاکید کرد: البته در هنگام ارائه تسهیلات بانکی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید اهلیت و توان سرمایه گذاران ارزیابی و سنجیده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای رفع مشکلات بخش تولید با هدف ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید تلاش ویژه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در همین زمینه باید با تدابیر انجام شده از بروز هرگونه مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران دارای توان بالا جلوگیری شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: مدیران بانک های عامل چهارمحال و بختیاری تنها تا سه شنبه هفته آینده برای ایجاد تحول در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فرصت دارند.
وی گفت: در غیر این صورت علاوه بر تعطیلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری عملکرد مدیران بانکی سهل انگار در این حوزه به مسئولان اعلام می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ جلسه برگزار شده است.
سیامک سلیمانی دشتکی افزود: از مجموع مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری ۵۳ درصد سرمایه در گردش، ۲۵ درصد سرمایه ثابت، ۳٫۷ درصد امور مالیاتی و مابقی مربوط به سایر مشکلات بوده است.
در این نشست مشکلات ۶۶ طرح تولیدی چهارمحال و بختیاری در زمینه های امور مالیاتی، ارزش افزوده، استمهال بدهی و تصویب دریافت تسهیلات جدید بررسی شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هفته قبل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نسبت به عملکرد ضعیف برخی بانک های عامل مانند بانک توسعه تعاون استان در حوزه پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعتراض و عملکرد این بانک در استان از ابتدای امسال تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی را صفر اعلام کرده بود.
قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قبلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به بانک توسعه تعاون تنها ۱۵ روز برای جبران و ایجاد تحول در تسهیلات پرداختی حوزه اقتصاد مقاومتی استان فرصت داده است.

منبع : http://banker.ir/news/181077

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار