ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نامه سرگشاده اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور خطاب به رئیس‌جمهور :

0

درخصوص چالش‌های اجرای طرح تحول سلامت در بیمه تامین اجتماعی صورت گرفت؛

نامه سرگشاده اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور خطاب به رئیس‌جمهور .

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور درخصوص چالش‌های اجرای طرح تحول سلامت در بیمه تامین اجتماعی خطاب به ریاست جمهوری نامه نوشت.

به گزارش ایلنا، در این نامه که ازسوی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور خطاب به رئیس جمهور نوشته شده، آمده است: جامعه کارگری از اولین سازمان‌ها و گروههای اجتماعی است که حمایت خود را از حضور حضرتعالی در میدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و امروز هم معتقد است که حضور حضرتعالی در جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند نوید بخش تداوم حمایت از آنان باشد.

تشکل مذکور در نامه خود با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت سازمان تأمین اجتماعی را دچار مشکلات لاینحلی می‌کند، در ادامه آورده است؛ فراموش نکنیم که اینجامعه ۵۲% جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و کوچک‌ترین مشکل غیرقابل حلی می‌تواند برای کشور سونامی ایجاد کند یادآوری می‌کنیم که بودجه سازمان در قیاس با بودجه هیچ سازمان و دستگاه دیگری بجز دولت قابل قیاس نیست و اهمیت آن را نیز باید به همین اندازه تصور کرد.

در پایان این نامه در خصوص درخواست وزارت بهداشت از رئیس جمهور برای تفکیک حساب درمان سازمان تامین اجتماعی گفته شده؛ صرفنظر از اینکه این اقدام مغایر با برخی مواد قانون نظام جامع ساختار رفاه و تأمین اجتماعی بعنوان قانون مادر و همچنین برخی مواد قانون برنامه پنجم توسعه و قانون تامین اجتماعی و اساسنامه آن می‌باشد به نظر می‌رسد جدا کردن اجزاء سازمان از یکدیگر و تفکیک مدیریت منابع و مصارف آن صدمات جدی و اثرگذاری بر ساختار سازمان تأمین اجتماعی خواهد زد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این نامه به این شرح است:

با سلام و با آرزوی توفیق روزافزون الهی برای حضرتعالی و هیأت محترم دولت؛ به استحضار می‌رساند جامعه کارگری از اولین سازمان‌ها و گروههای اجتماعی بود که حمایت خود را از حضور حضرتعالی در میدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و امروز هم معتقد است که حضور حضرتعالی در جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند نویدبخش تداوم حمایت از آنان باشد.

نگاهی به سیر تحولات سالهای گذشته نشان می‌دهد که دولت حضرتعالی در خصوص کنترل تورم در اقتصادی که به اقتصاد هلندی معروف است بسیار موفق عمل کرده و اگر آنرا به معجزه اقتصادی تشبیه کنیم به گزاف نگفته‌ایم گرچه ما معتقدیم که بهر حال این اقدام با اهمیت، با خود تبعات اجتناب ناپذیری هم داشته است.

در ارتباط با حل مناقشات بین المللی، دوست و دشمن بر موفقیت دولت حضرتعالی و تیم مذاکره کننده اذعان دارند، در حالی که ابزارهای مذاکره بسیار محدود و شرایط حاکم بر اقتصاد امکان مذاکرات نتیجه بخش را بسیار محدود کرده بود ولی در یک بازه زمانی کوتاه به لحاظ نوع مذاکرات و نتایج آن دولت جنابعالی موفق شد که کشور را از بحرانهای پیش رو نجات دهد، مشکلی که می‌توانست در صورت استمرار عواقب و نتایج غیرقابل پیش بینی را ببار آورد.

در فضایی که همگرایی کافی در حوزه‌های مختلف با حضرتعالی و دولت محترم در خصوص برنامه‌های پیش رو کمتر وجود دارد و بخش قابل توجهی از انرژی دولت باید صرف حل مسائل روزمره منتقدین شما شود، ادامه کار حتماً سخت و طاقت فرسا خواهد بود ولی ما ایمان داریم که تیم شما در سایه همدلی و حمایتهای اجتماعی مردم فهیم و قدر‌شناس ایران موفق خواهد شد که با سربلندی از همه آزمون‌ها موفق و پیروز بیرون بیاید.

جامعه شریف و زحمتکش و قدر‌شناس کارگری که همواره حامی و پشتیبان حضرتعالی بوده و می‌باشند انتظارات و خواسته‌هایی از شما در بدو ورود به کارزار انتخاباتی و طی دوران ریاست جمهوری داشته و دارند که به لحاظ شرایط اقتصادی که از دولت قبل به ارث رسیده شاید امکان تحقق آن، آنطور که انتظار می‌رفت تاکنون جنبه واقعیت بخود نگرفته است، موضوع تقویت معیشت کارگران شاغل و بازنشسته، موضوع امنیت شغلی شاغلین، مسأله کاهش فقر و بیکاری، موضوع تأمین اجتماعی و برنامه دولت محترم برای پرداخت تعهدات تجمعی سالیان دور که امروز بشکل ارقام نجومی درآمده از جمله این خواسته‌ها می‌باشد:

یکی از مسائلی که این ایام دغدغه کارگران شاغل و بیمه شده می‌باشد موضوع درمان بیمه شدگان است شکی نیست که اهمیت این موضوع از نظر حضرتعالی کاملاً واضح و آشکار است چرا که در تبلیغات انتخاباتی این موضوع را کراراً مورد تأکید قرار دادید که به هر قیمتی باید سهم مردم از هزینه سلامت کاهش یابد به نوعی که بقول مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیمار هیچ دردی به جز تحمل رنج بیماری نداشته باشند.

گرچه این فراز در برنامه چهارم و پنجم توسعه بخوبی ذکر شده و احکام لازم هم برای آن در نظر گرفته شده ولی بدلیل عدم اجرای الزامات برنامه‌های فوق الذکر از ناحیه متولیان و دستگاههای مربوطه شاهدیم که آثار آن تاکنون محقق نشده است و فقط در راستای دسترسی به اهداف، بخشی از احکام برنامه تحت عنوان طرح تحول سلامت با هدف واقعی کردن تعرفه‌ها از ناحیه وزارت بهداشت و درمان به مورد اجرا گذاشته شد که امروز پس از گذشت نزدیک به سه سال متأسفانه به دلیل عدم پایداری منابع اجرای طرح، این طرح با انباشت قابل توجهی بدهی به بخشهای مختلف روبرو شده است که متأسفانه منجر به نارضایتی عمومی اعم از خدمت دهنده و خدمت گیرنده گردیده است.

فشارهای مالی بجایی رسیده که مسئولین مختلف خصوصاً حوزه وزارت بهداشت دیگران را متهم به کم توجهی و عدم همراهی با طرح می‌کنند و برای اینکه مسکنی برای کاهش مشکلات شود منابع سازمان تأمین اجتماعی را هدف گرفته‌اند این در حالی است که بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده از ناحیه سازمان حسابرسی که امین وزارت اقتصاد و دارائی می‌باشد طی سالهای مورد ادعا، نه تنها همه بودجه درمان در جای خود هزینه شده بلکه بعضاً در برخی سال‌ها بطور مثال سال ۱۳۹۳ مازاد بر بودجه هزینه شده است این سند ادعای برخی در خصوص عدم پرداخت منابع درمان از ناحیه سازمان تأمین اجتماعی را کاملاً نقض می‌کند این در حالی است که بودجه سازمان طی سال‌ها بشکل نقدی ـ تعهدی بسته می‌شود و بخش قابل توجهی از منابع بعضاً تا حدود ۲۵% آن به سر فصل تعهدات جاری دولت برمی‌گردد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خوش بینانه‌ترین حالت فقط ۱۵% از ۱۰۰% تعهدات سالیانه خود را پرداخت کرده است ولی با این حال بودجه درمان در آن سال تمام و کمال از ناحیه مدیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و این نیست مگر تعهد و اهمیتی که مدیران سازمان برای مقوله درمان دارند.

جناب آقای رئیس جمهور، حتماً حضرتعالی مستحضرید که براساس‌‌ همان قانون برنامه پنجم که در برنامه ششم هم دیده شده صندوقهای بیمه‌ای به هیچ وجه نباید تعهد مازاد را طی برنامه بپذیرند مگر آنکه منابع آن قبلاً پیش بینی شده باشد. منابع سازمان از محل وصولی حق بیمه هاست و شاخص این وصولی‌ها میزان افزایش حقوق کارگران است که توسط شورای عالی کار به تصویب می‌رسد طی سالهای ۹۲ تا ۹۴ هزینه درمان سازمان تأمین اجتماعی از۷۷۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۶۱۰۰۰، میلیارد ریال رسیده یعنی بیش از ۱۰۰% افزایش داشته که بخشی از آن مربوط به اجرای طرح تحول سلامت است که آثار آن در عملکرد سال ۹۴ بخوبی آشکار است این در حالی است که این نسبت هزینه به هیچ وجه از ناحیه مصوبات شورای عالی کار در خصوص حقوق کارگران که محل تأمین این منابع است دیده نمی‌شود و به این جهت چطور تصور می‌شود که سازمان توانایی تحمل بار مالی طرح تحول سلامت را داشته باشد.

ادامه این شرایط سازمان تأمین اجتماعی را دچار مشکلات لاینحلی می‌کند، فراموش نکنیم که این جامعه ۵۲% جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و کوچک‌ترین مشکل غیرقابل حلی می‌تواند برای کشور سونامی ایجاد کند یادآوری می‌کنیم که بودجه سازمان در قیاس با بودجه هیچ سازمان و دستگاه دیگری بجز دولت قابل قیاس نیست و اهمیت آن را نیز باید به همین اندازه تصور کرد.

اخیراً حضرتعالی در خصوص تفکیک حساب درمان سازمان نزد وزارت اقتصاد و دارایی دستور فرمودید که بنا به خواست وزارت بهداشت این عمل صورت گیرد.

صرفنظر از اینکه این اقدام مغایر با برخی مواد قانون نظام جامع ساختار رفاه و تأمین اجتماعی بعنوان قانون مادر و همچنین برخی مواد قانون برنامه پنجم توسعه و قانون تامین اجتماعی و اساسنامه آن می‌باشد به نظر می‌رسد جدا کردن اجزاء سازمان از یکدیگر و تفکیک مدیریت منابع و مصارف آن صدمات جدی و اثر گذاری بر ساختار سازمان تأمین اجتماعی خواهد زد، از سوی دیگر اهمیت موضوع درمان از ناحیه بیمه شدگان و بازنشستگان بر کسی پوشیده نیست و چنین اقدامی نارضایتی جامعه مخاطب را در پی دارد لذا از حضرتعالی استدعا دارد که در صورت امکان و با رعایت ملاحظات، دستور فرمائید آنچه صلاح بوده و منافع و خواسته جامعه کارگری را در پی دارد به مورد اجرا گذاشته شود و دستور صادره عودت داده شود تا انشااله شاهد رضایتمندی بیشتر جامعه کارگری از حضرتعالی ‌باشیم.

پیشاپیش از زحمات و تلاشهای بی‌شائبه شما تشکر و قدردانی می‌نمائیم.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار