ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لایحه اصلاح قانون کار در تخاصم کامل با مزد و امنیت شغلی :

0

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان خوزستان مطرح کرد:

لایحه اصلاح قانون کار در تخاصم کامل با مزد و امنیت شغلی .

ایلنا: رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان خوزستان، می‌گوید تا زمانی که خطر تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون کار وجود دارد نمی توان نسبت به بهبود معیشت کارگران که در فقر مطلق به سر می‌برند امیدوار بود.

 «محمد رضا راهداری زاده»، رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان خوزستان در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون کار، در تخاصم کامل با معیشت و امنیت شغلی کارگران است و تصویب کلیات آن امیدهای باقی مانده نسبت به بهبود معیشت کارگران را  به صورت کامل از بین می‌برد.

راهداری زاده گفت: لایحه اصلاح قانون کار شیوه تعیین مزد «بخور و نمیر» فعلی را به هزار و یک مولفه نامعلوم دیگر گره زده است، که تنها در جهت محدود کردن قدرت اقتصادی کارگران کاربری دارند.

راهداری زاده افزود: در هر صورت جامعه کارگری در خصوص تبعات این لایحه  به اندازه کافی هشدار داده است و اگر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کلیات آن را تصویب کند، کارگران دیگر نمی توانند به کسانی که در مجلس مدعی دفاع از حقوق آنها هستند، اعتماد کنند.

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور در شورای عالی کار افزود: دولت به جای اینکه حقوق کارگران را در منشور حقوق شهروندی به آنان یادآوری کند، اول لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس بگیرد تا بتوانیم در فضای مناسبی در خصوص مزد در شورای عالی کار گفت و گو کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان خوزستان در ادامه با هشدار نسبت به اینکه  اعتماد کارگران به دولت در پی رفتارهای متضاد آن به پایین ترین سطح رسیده است، گفت: یک بار دیگر متذکر می‌شویم که دولت باید تلاش خود را برای جبران  شکاف تورم و دستمزد به کار گیرد و سیاست‌های ترمیم مزدی خود را به جریان بندازد. در غیر این صورت این خود دولت است که به زیر میز گفت و گوی اجتماعی با کارگران زده است.

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور، در شورای عالی کار با بیان اینکه کارگران کشور در فقر مطلق زندگی می‌کنند، تصریح کرد: زمانی بود که کارگران در فقر نسبی  به سرمی‌بردند ولی به دلیل وجود تحریم‌ها و همراهی با دولت در حل مشکلات جامعه سکوت کردند؛ اما حالا که تحریم‌ها برداشته شده است و از رشد اقتصادی ۷ درصدی و آزاد سازی دلارهای نفتی صحبت می‌شود، دیگری دلیلی برای ادامه بسر بردن کارگران در فقر وجود ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه سکوت یا هرگونه اقدام دیگری که به منزله اعلام رضایت نسبی کارگران از وضعیت نا مناسب اقتصادی تلقی شود، یک خطای استراتژیک فاحش است، تصریح کرد: کارگران چیز زیادی از دولت نمی خواهند. آنچه خواهان پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار و ترمیم مزدی بر اساس فرمول‌های توافق شده پیشین هستند.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار