ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چطور سرمایه‌های خارجی را جذب کنیم؟

0

ساعت۲۴-رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: فضای کسب و کار ایران اول باید از داخل آماده شود بعد به سرمایه‌های خارجی فکر کنیم چون سرمایه‌گذاران خارجی وقتی مطمئن شوند که صنایع داخلی ورشکسته و بازارها راکد نیست برای آوردن سرمایه‌های خود اقدام می‌کنند.

فتح اله بیات در ارزیابی فضای کسب و کار کشور، اظهار کرد: شخصا معتقدم بستر فضای کسب و کار ایران باید از داخل مهیا شود. اگر شرایط کسب و کار داخل از انسجام لازم برخوردار نباشد و آمادگی پذیرش سرمایه‌های خارجی را نداشته باشیم، برای سرمایه‌گذاران خارجی هم بستر مناسبی نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اعلام رشد اقتصادی باید ببینیم وضعیت سرمایه‌گذاران خارجی به چه شکل است. متاسفانه در بحث حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی ضعیف عمل کرده‌ایم و بسیاری از صنایع موجود با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند در صورتی که باید آنها را حمایت و تقویت کنیم.

بیات پیشنهاد کرد: آن دسته کارخانه ها و صنایعی که با مشکل سرمایه مواجهند، حقوق و دستمزد معوقه دارند، نیازمند به روزرسانی تجهیزات یا نوسازی و بهسازی صنایع هستند و یا بدهی بانکی دارند، شناسایی شوند و دولت با همکاری بانکها زمینه بازسازی و احیای مجدد آنها را  فراهم کند.

به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی هنگامی که صنایع داخلی رشد کرده و فعال شوند زمینه پویایی اقتصاد و استقبال سرمایه‌گذاران خارجی نیز ایجاد می‌شود چون سرمایه‌گذاران خارجی وقتی ببینند صنایع داخلی ورشکسته و بازارها راکد است برای آوردن سرمایه‌های خود تردید می‌کنند.

وی تاکید کرد: طبعا شرکتهای خارجی با بررسی تمام ابعاد و جوانب برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند و اگر فضای کسب و کار ما مساعد و دارای توجیه اقتصادی نباشد استقبال نمی‌کنند. درحال حاضر سرمایه گذار خارجی در چند حوزه از جمله نفت و گاز و پتروشیمی  تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد آن هم به این دلیل که سهم می‌برد و برایش توجیه اقتصادی دارد.

این مقام مسئول کارگری در پایان با بیان اینکه شهرکهای صنعتی در کشور از پتانسیل بالایی برخوردارند و دولت نباید از آنها غافل شود، گفت: نمی‌توانیم نسبت به شرایط داخل بی تفاوت باشیم بعد دنبال سرمایه‌گذار خارجی برویم چون آنها با احتیاط و در نظر گرفتن همه جوانب عمل می‌کنند.

ایسنا

منبع : http://www.saat24.com/news/225373

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار