ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات اصلاح قانون کار ضد منافع کارگران است:

0

یک فعال بازار کار در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد:

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات اصلاح قانون کار ضد منافع کارگران است.

یک فعال بازار کار با بیان اینکه موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح قانون کار قطعاً به زیان کارگران تمام می‌شود، گفت: این لایحه معیوب و بدون توجه به خواسته کارگران تنظیم شده است.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مبنی بر احتمال رأی‌ آوردن کلیات اصللاح قانون کار گفت: رئیس کمیسیون اجتماعی در حالی از احتمال تصویب لایحه ضدکارگری اصلاح قانون کار خبر می‌دهد که به اذعان وی جلساتی با نمایندگان کارگران داشته‌اند.

وی افزود: تاکنون تنها یک نشست پیرامون اصلاحیه قانون کار با نمایندگان کارگری برگزار شده که در آن جلسه نمایندگان کارگران به‌طور صدر درصدی مخالفت خود را اعلام کرده بودند و تصویب آن بی‌توجهی به خواسته کارگران و گام برداشتن در جهت خلاف منافع کارگران خواهد بود.

این فعال بازار کار با بیان اینکه رویه فعلی کمیسیون اجتماعی مجلس در برخورد با لایحه معیوب اصلاح قانون کار جای تعجب دارد، گفت: احتمال تصویب این کلیات نگرانی‌هایی را در جامعه کارگری به وجود آورده و علاوه‌بر آن این لایحه اصلاحیه برخلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تمام مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی است.

توفیقی گفت: ایران عضو هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار (ILO)‌ هست و طرح اصلاحیه قانون کار با تمام رویه‌های این سازمان بین‌المللی مغایرت و منافات دارد و از طرفی رأی دادن به کلیات این لایحه یعنی بی‌توجهی به خواسته جمعی کارگران و مطالبات کلیدی آنان قلمداد می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود لایحه اصلاحیه قانون کار با رعایت سه‌جانبه‌گرایی تصویب خواهد شد، گفت: تاکنون هیچ‌گونه سه‌جانبه‌گرایی در جریان این اصلاحیه نه از سوی وزارت کار و نه از سوی مجلس رعایت نشده است؛ چراکه نمایندگان کارگری و کارفرمایی به اتفاق یکدیگر عدم رعایت سه‌جانبه‌گرایی را اعلام کرده‌اند، بنابراین لایحه اصلاح قانون کار وجاهت لازم برای بررسی و بحث را ندارد.

این فعال بازار کار در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با در نظر گرفتن منافع کارگران مانع از تصویب قوانینی شوند که هیچ‌توجهی به منافع کارگران نشده است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951003000280

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار