ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سال آینده حقوق و دستمزد کارگران از تورم پیشی خواهد گرفت :

0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سال آینده حقوق و دستمزد کارگران از تورم پیشی خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در افتتاحیه سامانه اجرایی خدمات مامایی گلستان گفت که این وزارتخانه درصدد مبارزه با فقر درمان، فقر اقتصادی و فقر مسکن در کشور است. ربیعی به وجود ۸ هزار ماما در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: باروری سالم همراه آرامش و اعتماد به نفس مادران و جلوگیری از سوءتغذیه کودکان در مراکز ارائه خدمات مامایی باید دنبال شود و وزارت رفاه نیز با رصد کامل از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند. وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت به اندازه ۳۰ سال تخت بیمارستانی جدید در کشور ایجاد شد، ضمن اینکه رشد تعرفه پزشکی برای کاهش زیرمیزی و افزایش داروهای زیر پوشش برای ارائه خدمات بهتر به مردم از دیگر دستاوردهای حاصله دولت است. ربیعی افزود: بیمه‌‌ها نقش بزرگی در طرح تحول سلامت داشتند و هزینه مردم را کاهش دادند چراکه قبل از آن مردم باید ۶۰ تا ۸۰درصد هزینه‌های درمان را می‌‌پرداختند اما این رقم اکنون به ۸ تا ۱۰درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: پوشش ۱۰۰درصدی بیماران سخت‌علاج، تعویض مفصل افراد کهنسال، بیمه کردن بیش از ۱۰میلیون انسان کم‌درآمد و واریز ۸۰هزار میلیارد ریال طلب بیمه سلامت ازجمله دیگر فعالیت‌‌ها در بخش سلامت بوده است. ربیعی از استخدام بیش از ۵۰۰ ماما در آزمون تامین اجتماعی که بهمن ماه امسال برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: این مجوز به منظور تکمیل کادر درمانی صادر شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی ماماها برای گسترش فعالیت این قشر به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان راه‌‌اندازی شده تا پس از بررسی نتایج و در صورت مثبت بودن آن در کشور فراگیر شود. ربیعی یادآور شد: ماماهای دارای مطب از طریق این سامانه می‌‌توانند انواع آزمایش‌‌ها مانند ایدز، هپاتیت و سونوگرافی را کنترل کرده و زمینه سلامت هر چه بیشتر مادران و کودکان را فراهم آورند.
۱۰میلیون کارگر حاشیه‌نشین بیمه شدند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین در استان خراسان شمالی گفت: ۱۰ میلیون کارگر حاشیه‌نشین شهری که هیچ حمایت درمانی نداشتند زیر پوشش بیمه قرار گرفتند. علی ربیعی اظهار کرد: از این نظر گام‌های خوبی برداشته شده و امروز هزینه درمان در روستاها به هفت تا ۱۰درصد رسیده، در حالی که در گذشته ۷۰درصد هزینه‌های درمان را روستاییان متقبل می‌شدند. وی با بیان اینکه تا پایان سال هیچ خانواده ۲ معلول بی‌خانه نخواهیم داشت، افزود: در آینده نیز خانه‌دار کردن خانواده‌های معلول و سرپرست خانوار را دنبال می‌کنیم.
۷۰۰هزار شغل در کشور ایجاد شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم، گفت: با وجود این، وضعیت اشتغال در کشور قابل ملموس نیست و حتی برخی که از دولت نیز پول می‌گیرند می‌گویند که از نظر اشتغال در کشور کاری انجام نشده است. وی افزود: با جرات و اطمینان می‌گویم که امسال، سال شکوفایی دولت است و سال ۹۶، سال جهش اقتصادی خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده، گفت: هنوز هم برخی از اقشار جامعه قدرت خرید کمی دارند که این قابل قبول نیست و باید در این راستا اقداماتی اساسی انجام دهیم. وی با بیان اینکه از جایی برداشت و در مکانی دیگری هزینه کردن اقدامی درست نیست، افزود: باید برای افزایش قدرت خرید مردم کارهای اساسی و زیربنایی و با برنامه انجام شود تا منجر به افزایش درآمد اقشار مختلف شود. وی اظهار کرد: عمق فقر طوری بوده و هست که تمامی اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری و رشد درآمد خانوار ملموس نبوده است.
اختصاص۱۰۰۰میلیارد تومان برای کاهش شکاف حقوق‌بگیران بازنشستگان
وی اشاره‌ای به سیاست‌های رفاهی در طول دولت یازدهم کرد و افزود: افزایش حقوق‌ها و پرداختی مستمری‌بگیران داشته‌ایم، در حالی که در گذشته شکاف ۶۷درصدی در این امر ایجاد شده بود.
وی اظهار کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار برای از بین بردن شکاف حقوق‌بگیران ازجمله بازنشستگان و سایر گروه‌ها در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه بنیه‌های اقتصادی را مقاوم کرده‌ایم، افزود: در طول دولت یازدهم اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و آمارها نیز این امر را نشان می‌دهند. وی اظهار کرد: هم اکنون اقتصاد در کشور رونق گرفته و می‌چرخد اما متاسفانه عده‌ای می‌گویند کاری انجام نشده است.

منبع : http://karvakargar.com/fa/Main/Detail/54291

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار