ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تجارت در هرات با پول ایرانی:

0
مسئولان صرافی ها و بازرگانان هرات ۸۰ درصد معاملات اقتصادی وداد و ستد خود را به دلیل هم مرزبودن با ایران و استفاده از کالاهای ایرانی از واحد پولی تومان ایرانی استفاده می کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «بهاالدین رحیمی» رییس اتحادیه صرافان هرات در غرب افغانستان به ایرنا گفت: معاملات با تومان دررات نسبت به دیگراستان های افغانستان بیشتراست و بازرگانان به دلیل خرید کالاهای وارداتی خود ازایران نیاز به تومان دارند.

همچنین مردم که برای سیاحت و زیارت به ایران سفر می کنند درصرافی های هرات پول های افغانی خود را تبدیل به تومان می کنند به همین جهت است که گردش تومان دربازارهرات بیشتراز دیگر اسعارخارجی است .

وی گفت که روزانه درهرات حدود۲۰میلیاردتومان برای خرید اجناس وکالاها توسط بازرگانان، صرافان و شهروندان هرات وایران مبادله می شود و به همین دلیل درصدرجدول استفاده ازتومان درافغانستان قرارداد.

این صراف افزود که مبادله با پول ایرانی واستفاده از آن برای مردم وبازرگانان درمعاملات شان بسیارمهم است زیرا اگر با تومان معاملات شان انجام نشود،کندی درگردش پول آنها به وجود خواهد آمد که به آنها زیان خواهد رسید.

صرافان هرات بیشترین درآمد خود راازبابت تبدیل پول ایران می دانند که مشتریان زیادی برای خرید و یا فروش آن به آنها مراعجه می کنند.

«یعقوب مشعوف» کارشناس مسایل اقتصادی درهرات نیزگفت:صرافی ها ، معاملات اقتصادی بازرگانان درهرات وحتی خرید و فروش اجناس دربازارهای هرات با استفاده ازتومان صورت می گیرد.

وی، مرزمشترک ایران وافغانستان، رفت و آمدهای سیاحتی و زیارتی شهروندان هرات به ایران، تهیه کالاهایی ایرانی توسط بازرگانان هراتی را دلیل علاقه و اشتیاق بازرگانان افغان به استفاده از پول ایران در معاملات عنوان کرد.

منبع : http://jamejamonline.ir/online/2663879112814349347

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار