ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار داده بودم این طرح خلاف قانون است و شکست خواهد خورد :

0

پزشکیان در نشست بررسی چالش‌ها طرح تحول سلامت:

هشدار داده بودم این طرح خلاف قانون است و شکست خواهد خورد.

نائیب رئیس مجلس گفت: در پزشکی وقتی اشتباهی صورت می‌گیرد باید برگشت و آن اشتباه را اصلاح کرد. در طرح تحول سلامت نیز حال که آثار شکست نمایان شده است نیاز به پذیرفتن اشتباهات است و همچنین باید نظام‌های سطح‌بندی ارجاع، خرید راهبردی و اولویت‌بندی را به این طرح اضافه کنیم.

به گزارش افکارنیوز، پزشکیان وزیر اسبق بهداشت در نشست پیرامون بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازهای طرح تحول سلامت در موسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار شد گفت: طبق اطلاعات بنده سلامت غیرقابل واگذاری به بازار است این موضوع را کشورهای توسعه‌یافته نیز پذیرفته‌اند و تجربه‌های بین‌المللی نیز این موضوع را تایید می‌‌کند.

وی افزود: ما باید براساس منابع پکیج خدمات را تعریف می‌کردیم و عقلانی بود که براساس داشته‌ها بسته‌‌های خدمت تعریف می‌شد. بنده کتابی را که برای طرح تحول نوشته شده بود را خوانده‌ام و با کارشناسان جلسه از جمله دکتر حریرچی،‌ مهدوی و دانش جعفری صحبت کردم به آنها گوشزد نمودم که طرح شما به دلایل منطقی غیرقابل اجرا است و آنها نیز در جواب من گفتند این پیش‌نویس است و تغییر خواهد کرد. اما متاسفانه طرح را با یک تغییر جزیی اجرا کردند. بنده از همان ابتدا گفتم که این طرح خلاف قانون است و شکست خواهد خورد.

پزشکیان اضافه کرد: بیمه باید خدمات را در چارچوب سطح‌بندی پرداخت کند؛ بیمه‌ها همه را تحت پوشش قرار دادند که البته باید این خوب بود ولی نوع بیمه کردن غلط بود، می‌توانستند یکسری از مراکز را تعیین کنند و مردم خدمات را از آن کانون بگیرند که متاسفانه نه تنها این کار انجام نشد بلکه همه افراد به صورت اینترنتی بیمه شدند و دفترچه‌ای که حکم یک چک سفید امضا را دارد دریافت کردند به همین دولت اگر کل پول را نیز بدهد باز کم می‌آورد.

پزشکیان افزود: تعرفه‌ها را بالا بردند منابع را ندیدند و نوع افزایش تعرفه‌ها به گونه‌ای بود که شکاف درآمدی را بیشتر می‌کرد، تعرفه‌ خصوصی را بیش از دولتی بالا بردند و این خلاف قانون بود زیرا پزشکی به راحتی می‌توانست با دو عمل در بخش خصوصی درآمد ماهیانه میلیاردی داشته باشد.

وزیر اسبق بهداشت اضافه کرد: اشکال بیمه‌ها این بود که چارچوب سطح‌بندی اجرا را رعایت نکردند و خودشان نیز به این موضوع با  اضافه کردن یکسری داروها و تقبل هزینه‌ها  دامن زدند.

وی افزود: ابتدایی‌ترین کار یک مدیر این است که ابتدا پول و بودجه را ببیند و بعد خرید را انجام دهد اینها حتی با فروش ۸ هزار میلیارد اوراق قرضه نیز نمی‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

پزشکیان گفت: من اقتصاددان نیستم اما می‌دانم باید به اندازه پول تصمیم گرفت. این رقم بدهی به سادگی و روشنی واضح است اما آنها می‌گویند طرح را ادامه می‌دهند در حالی که دولت پولی برای ادامه دادن ندارد.

وی گفت: سیاست غلط دیگر نیز تعهد با شرکت‌های خارجی است زیرا بخش خصوصی با تعرفه دولتی ارائه خدمت نمی‌دهد. دولت برای خرید خدمات ارزان گیر کرده است بعد چگونه می‌تواند خدمات خصوصی را خریداری کند. در آینده نیز بیمارستان‌ها خصوصی به مرور ورشکست خواهند شد و امید محرومین نا امید و به شکاف عمیق‌تر تبدیل می‌شود و این معضل بعدی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مریض را عمل کردیم و عارضه داد باید برگردیم و جایی که اشتباه کردیم را اصلاح کنیم و در صورتی که این کار را نکنیم مریض خوب نخواهد شد. در طرح تحول سلامت نیز حال که به اینجا رسیده‌ایم و آثار شکست نمایان شده است باید اشتباهات را دید،‌ به گذشته برگشت سطح بندی، ارجاع، گایدلاین، خرید راهبردی و الویت‌بندی را اجرا کنیم. بیمه‌ها نباید خارج از سطح‌بندی خرید خدمت کنند.

منبع : http://www.afkarnews.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار