ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار افت سطح بسترهای زیر زمینی در گیلان:

0

رشد جمعیت و فشار حاصل از آن به کاهش منابع آبی و افت سطح بسترهای زیرزمینی منجر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست گیلان، وجود چهار حوضه مهم آبخیز اصلی و ۵۲ زیر حوضه فرعی، گیلان را به یکی از پر آب‌ترین حوضه‌های آبخیز کشور تبدیل کرده است.

مهم‌ترین حوضه‌های آبخیز در گیلان، حوضه سفیدرود و تالاب انزلی است که برای حفظ آنها باید نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های آبخیزداری داشت.

هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین بحران‌ها، کمبود منابع آبی است که در صورت ادامه روند کنونی در آینده‌ای نه چندان دور با معضل و مشکل جدی و چالش محیط‌زیستی مواجه خواهیم بود.

رشد جمعیت و فشار حاصل از آن به اراضی و منابع آب و افزایش مصرف این منابع که ناشی از پیشرفت فناوری‌ها و افزایش سطح زندگی مردم شده است، علت کاهش منابع آبی و افت سطح بسترهای ریز زمینی است.

داشتن نگاه ویژه به پروژهای آبخیزداری برای کاستن از رسوبات ناشی از روان‌آب‌های سطحی ورودی به حوضه‌های مهمی چون تالاب بین‌المللی انزلی موجب افزایش سطح آب در حوضه‌های استانی است.

بر اساس نظر کارشناسان محیط‌زیست و منابع طبیعی عدم مدیریت حوضه‌های بالادستی در مناطق کوهستانی و جنگلی مرتفع می‌تواند در پائین‌دست اثرات سوء خود را به‌صورت کاهش عمق تالاب انزلی بر اثر ورود رسوبات در منطقه نشان دهد.

منبع : http://isna.ir/news/95092816900

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار