ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رکوردی که تورم تک‌رقمی بعد از ۴ دهه شکست:

0

در چهار دهه گذشته همواره نرخ تورم در حال افزایش بوده است.

نرخ تورم سال آینده در حالی تک رقمی پیش بینی شده است که بررسی ها نشان می دهد در ۳۹ سال گذشته تنها دو سال ایران نرخ تورم تک رقمی را تجربه کرده است .

 به گزارش خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد از سال ۱۳۵۷ تا پایان سال ۱۳۹۴ تنها دو سال ایران نرخ تورم تک رقمی را تجربه کرده است. پیش بینی های صورت گرفته حاکی از ان است که در سال جاری ایران نرخ تورم تک رقمی را شاهد خواهد بود. به طوری که آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نشان می دهد نرخ تورم در محدوده هشت درصدی بنا بر روایت دستگاه اول و در محدوده ۷ درصدی بنا بر روایت دستگاه دوم قرار دارد .

پیش از این نیز مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرده اند نرخ تورم در سال جاری تک رقمی باقی خواهد ماند . حالا پیش بینی‌های صورت گرفته در قالب لایحه بودجه نیز دلالت بر آن دارد که تورم در ایران در سال آینده به هفت تا هشت درصد خواهد رسید. در صورت تحقق این پیش بینی ایران برای اولین بار در چهار دهه اخیر شاهد تورم تک رقمی در دو سال پیاپی خواهد بود . ایران یکی از دیرپاترین نرخ های تورم در جهان را داراست به طوری که در چهار دهه گذشته همواره نرخ تورم در حال افزایش بوده است.

در این دوره زمانی ۱۶ سال ، ایران شاهد افزایش بیش از بیست درصدی نرخ تورم بوده است که رقمی قابل توجه محسوب می شود . بالاترین نرخ تورم در چهار دهه اخیر به سال ۱۳۷۴ اختصاص دارد . در این سال آمارهای اعلامی بانک مرکزی نشان می داد نرخ تورم ۴۹٫۴ درصد افزایش یافته است . روند کاهشی نرخ تورم از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و ایران هر سال با تورمی کمتر از سال قبل روبرو بود .

کاهش نرخ تورم یکی از وعده های محقق شده دولت یازدهم تلقی می شود . جدول زیر نشان دهنده نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی در ۳۹ سال اخیر است:

 

سال

نرخ تورم

سال

نرخ تورم

۱۳۵۷

۱۰

۱۳۷۷

۱۸٫۱

۱۳۵۸

۱۱٫۴

۱۳۷۸

۲۰٫۱

۱۳۵۹

۲۳٫۵

۱۳۷۹

۱۲٫۶

۱۳۶۰

۲۲٫۸

۱۳۸۰

۱۱٫۴

۱۳۶۱

۱۹٫۲

۱۳۸۱

۱۵٫۸

۱۳۶۲

۱۴٫۸

۱۳۸۲

۱۵٫۶

۱۳۶۳

۱۰٫۴

۱۳۸۳

۱۵٫۲

۱۳۶۴

۶٫۹

۱۳۸۴

۱۰٫۴

۱۳۶۵

۲۳٫۷

۱۳۸۵

۱۱٫۹

۱۳۶۶

۲۷٫۷

۱۳۸۶

۱۸٫۴

۱۳۶۷

۲۸٫۹

۱۳۸۷

۲۵٫۴

۱۳۶۸

۱۷٫۴

۱۳۸۸

۱۰٫۸

۱۳۶۹

۹

۱۳۸۹

۱۲٫۴

۱۳۷۰

۲۰٫۷

۱۳۹۰

۲۱٫۵

۱۳۷۱

۲۴٫۴

۱۳۹۱

۳۰٫۵

۱۳۷۲

۲۲٫۹

۱۳۹۲

۳۴٫۷

۱۳۷۳

۳۵٫۲

۱۳۹۳

۱۵٫۷

۱۳۷۴

۴۹٫۴

۱۳۹۴

۱۱٫۹

۱۳۷۵

۲۳٫۲

۱۳۹۵

پیش بینی تک رقمی

۱۳۷۶

۱۷٫۳

۱۳۹۶

پیش بینی ۷ تا ۸ درصد

 

منبع : http://www.khabaronline.ir/detail/610598/Economy/macroeconomics

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار