ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چنگ به سوی سرمایه‌های کارگران انداخته‌اند:

0

یک فعال کارگری مناطق آزاد:

چنگ به سوی سرمایه‌های کارگران انداخته‌اند/ تنها صندوق سرپا، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی است .

ایلنا: یک فعال کارگری مناطق آزاد معتقد است: دست اندازی به منابع مالی کارگران بخشی از سیاست های تعدیل ساختاری است که با هدف جبران کاستی‌های درآمدی دولت انجام می شود.

ناصر آقاجری، فعال کارگری مناطق آزاد، در گفتگو با ایلنا در ارتباط با طرح ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت گفت: با وجود همه پدیده‌های نا‌به هنجار اقتصادی سالهای اخیر، تنها صندوقی که هنوز توانسته بر روی پای خود بایستد، صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی است. چرا که سیاست‌های دولت‌های پس از جنگ، تنها راه را برای کسانی باز گذاشته که سر سپرده سیاست‌های سرمایه داری مالی و صندوق بین المللی پول هستند و در ‌‌نهایت شاهد بیش از دو دهه رکود و تورم هستیم که بحران صندوق‌های بازنشستگان یکی از معلولهای آن است.

این فعال کارگری تشریح کرد: تامین اجتماعی تنها سازمان بزرگ با سرمایه کلانی است که بوسیله پس انداز‌های میلیون‌ها کارگر از سال ۱۳۲۶ تا به امروز توانسته در اقتصاد کشور تاثیر پویایی داشته باشد؛ آن هم به رغم بسیاری از مشکلات و ناملایمات و ضعف‌های مدیریتی.

آقاجری ادامه داد: از سوی دیگر دولت‌های پس از جنگ با گسترش مناطق آزاد تجاری- صنعتی ضربه سنگین دیگری بر پیکر تامین اجتماعی وارد کردند زیرا با این طرح ضد کارگری و ضد ماده ۴۴ و ۴۵ قانون اساسی کشور، همه کارگران این مناطق از شمول قانون کار خارج شدند و بدین گونه علاوه برمحروم کردن تامین اجتماعی از یک درآمد قانونی، کارگران متخصص، تکنیسین‌های با تجربه و مهندسان این پروژه‌ها را ازحق قانونی باز نشستگی محروم نمودند. از سوی دیگر دولت بدهی‌های ناشی ازمدیریت نولیبرالی ش را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است در سال ۱۳۸۴ بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که این رقم اکنون به مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

وی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعود در دوره شوک درمانی دولت پیشین، تعداد مستمری بگیران را دو برابر نمود؛ افزود: این اقدام هم یکی از جنبه‌های سیاست‌های تعدیل ساختاری بود. و از طرف دیگر چون قراردادموقتی‌ها با انواع ترفندهای مختلف از شمول قانون کار خارج شده‌اند (مانند خارج شدن کارگاه‌های زیر ده نفر از شمول قانون کار) ورودی درآمد به صندوق‌های بازنشستگی محدود شده ولی با بازنشستگی پیش از موعود خروجی آن افزایش یافته است.

این فعال کارگرری مناطق آزاد در ادامه بحث افزود: جنبه دیگر سیاست‌های تعدیل ساختاری، وجود مدیریت‌های نا‌کارآمد است که تنها کاری که می‌کردند دریافت حقوق و پاداشهای چند صدمیلیون تومانی برای خود و نزدیکانشان بود.

آقاجری در پایان تاکید کرد: به طور کلی باید گفت لایحه اصلاح قانون کار و ادغام تامین اجتماعی را باید از این زاویه نگریست که نشان می‌دهد دولتِ وامانده و مستاصل در سیاست‌های نادرست نولیبرالی، در حال غرق شدن است، از این رو، چنگ به سوی سرمایه‌های کارگران (سازمان تامین اجتماعی) انداخته است.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار