ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تبعیض در بکارگیری نیروی انسانی نمادی از فساد است:

0

رئیس کل دادگستری لرستان:

تبعیض در بکارگیری نیروی انسانی نمادی از فساد است.

خرم آباد – ایرنا – رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: فساد صرفا در برگیرنده امور اقتصادی و دست اندازی به اموال عمومی نیست بلکه تبعیض در بکارگیری نیروی انسانی شایسته و توانمند نیز نمادی فساد در جامعه است.

به گزارش ایرنا، جعفر بدری روز شنبه در اولین همایش حقوقی مبارزه با فساد و اشرافی گری که در دانشگاه علامه طباطبایی لرستان برگزار شد اظهار کرد: بی اعتنایی به افراد و نیروهای با استعداد و بکارگیری و ارتقای افراد بر اساس روابط و معیارهایی همچون چاپلوسی منجر به بروز فساد در جامعه می شود.
وی افزود: برخی مسئولیت ها بر اساس چاپلوسی و نه بر اساس توانمندی و توانایی به افراد داده می شود در حالی که در همان ادارات نیروهای با استعداد و با هوشی وجود دارد که امکان ارتقا به آنها داده نمی شود.
وی با اشاره به ایده تشکیل بسیج توسط حضرت امام خمینی(ره) و الگوبرداری از این ایده در سایر کشورها گفت: باید نیروهای با استعداد در هر جایی که هستند را شناسایی کرد و با قرار دادن امکانات در اختیار آنها زمینه موفقیت آنها در عرصه های مختلف را فراهم کرد.
بدری گفت: سوء مدیریت در بخش هایی از جامعه مشکلاتی را ایجاد کرده که به عنوان مثال در استان لرستان تولید کنندگان برای سرمایه گذاری با مشکلات متعددی مواجه هستند و در شرایط سختی مشغول به کار تولیدی هستند اما در مقابل کسانی هستند که از راه رانت و سوء استفاده و ارتباط با مسئولین به ثروت های هنگفتی می رسند.
رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه فساد اگر کنترل نشود منجر به سلب اعتماد مردم می شود گفت: یکی از وظایف دستگاه های نظارتی شناسایی و مبارزه با فساد است.
بدری با اشاره به این که حوزه قضایی به تنهایی نمی تواند با فساد مبارزه کند تصریح کرد: همه افراد باید خود را در برابر اینگونه فسادها مسئول بدانند و با توجه به اینکه مساله فساد های مالی در ادارات، بنگاهها و شرکت ها بسیار پیچیده شده باید سیستمی طراحی شود که به محض انجام یک انحراف از همان ابتدا زنگ خطر نواخته شود.
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در خصوص موضوع فساد علاوه بر اینکه باید به راهکارهای پیشگیری و مبارزه با فساد و رانت خواری توجه کرد باید با تدبیر مدیریت کرد تا زمانی که یک فساد مالی رخ می دهد به گونه ای رفتار نشود که با سلب اعتماد از مردم ، فضای جامعه آلوده شود.
وی با تاکید بر نقش همدلی در مبارزه با فساد در جامعه گفت: دستگاه قضایی ار هر گونه اقدامات و فعالیت هایی که منجر به جلب اعتماد مردم شود حمایت می کند.
بدری با ابراز نگرانی از نمایش اشرافی گری در جامعه گفت: اشرافی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد اما در این بین نباید حقوق افرادی که از راه تولید به ثروت می رسند ، ضایع شود.
وی افزود: تولید کنندگان امروز در شرایط بسیار سختی همچون تحریم های اقتصادی مشغول به کار هستند که در چنین شرایطی تولید باید نمادی از فعالیت جهادی باشد که افرادی با سختی و تلاش توانسته اند با ایجاد واحد های تولیدی برای دیگران ایجاد شغل کنند.
اولین همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری توسط سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان روز شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی لرستان برگزار شد.
۱۹۲۰/۶۰۶۰
خبرنگار:مهری میردریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی

منبع : http://www.irna.ir/fa/News/82323161

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار