ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرکت های صوری چه بر سر اقتصاد می آورند؟

0

ساعت۲۴-یک کارشناسان اقتصادی گفت: این شرکت ها با فاکتور سازی تمامی معاملات خود را قانونی جلوه می دهند و بسیاری از این شرکتها بازار داخلی را به رکود و ورشکستگی سوق داده اند.

مجید رضایی کارشناس اقتصادی  اظهار داشت: شرکتهای صوری به دلیل نبود نظارت کافی و خلا ناشی از بی قانونی اقدام به واردات و صادرات کالا قاچاق کرده و به نوعی با ورود پول های کثیف به چرخه اقتصاد اقدام به پولشویی می کنند.

وی گفت: این شرکت ها با فاکتور سازی تمامی معاملات خود را قانونی جلوه می دهند و بسیاری از این شرکتها بازار داخلی را به رکود و ورشکستگی سوق داده اند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد:برخی از این شرکتها در جهت جذب سرمایه های مردمی بر آمده و با مراجعه به بانکها و موسسات و ارائه فاکتورهای به ظاهر قانونی درخواست تسهیلات می کنند و از آنجایی که بانکها و به‌ویژه موسسات اعتباری و تعاونی ها از نظارت کمی برخوردارند و تنها درآمد را سرلوحه کار خود قرار داده اند در ارائه تسهیلات به این شرکت های دقت و سخت گیری لازم را به عمل نمی آورند.

وی ادامه داد:این شرکت های صوری پس از دریافت وامهای کلان به جای استفاده از آن در تولید و بازار داخلی آن را در زمینه های دیگری چون قاچاق کالا استفاده کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی فراوانی می‌شوند.

این کارشناس در پایان عنوان داشت: اگر قوانین و نظارتها در داخل به درستی صورت گیرد و اداره ثبت اسناد کشور بعد از ثبت شرکت نظارت کافی بر فعالیت آنها داشته باشد و بانکها نیز در ارائه تسهیلات از صحت و سقم فعالیت شرکت ها و بازدهی مثبت و قانونی آنها اطمینان حاصل کنند هیچگاه مشکلات فوق ایجاد نشده و اقتصاد کشور از شرایط با ثبات تری برخوردار خواهد بود.

منبع : http://www.saat24.com/news/217478

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار