ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کار خطرناکی که مجلسیان به دنبال آن هستند :

0
علی نوبخت در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛
ادغام وزارت رفاه با وزارتخانه‌ای که برای انجام برخی کارهای خود نیز ناتوان است، به نفع کشور و سلامت مردم نیست. اعتقاد داریم که رفاه اجتماعی، باید دارای سازمانی مقتدر و چابک در کشور باشد؛ بنابراین، با ادغام این دو وزارتخانه، محقق نخواهد شد و ما با این موضوع مخالفیم. ما نظر کارشناسی خود را در این باره داده‌ایم، ولی مجلس تا امروز آن را نپذیرفته است.

در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، پس از آنکه موضوع تلفیق بیمه ها نتوانست اکثریت آرا را به دست آورد، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تجمیع درآمدهای بیمه ای و همچنین برای جمع آوری درآمدهای حاصل از بیمه، راهکار ادغام دو وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت با نام وزارت «سلامت و رفاه» را مطرح کردند.

به گزارش «تابناک»، اما این موضوع با مخالفت شدید وزارت بهداشت و درمان روبه رو شد، به گونه ای که وزیر بهداشت ضمن انحرافی خواندن پیشنهاد تلفیق وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، تأکید کرد: ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت ـ که در انجام برخی کارهای خود ناتوان است ـ به نفع کشور و سلامت مردم نیست.

سید حسن هاشمی با اشاره به پیشنهاد مجلس در خصوص ادغام دو وزارتخانه بهداشت و رفاه و همچنین جدا شدن علوم پزشکی از وزارت بهداشت، اظهار کرد: ما با جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت مخالفیم. این موضوع جزء جدا نشدنی وزارت بهداشت است و در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: ادغام وزارت رفاه با وزارتخانه‌ای که در انجام برخی کارهای خود نیز ناتوان است، به نفع کشور و سلامت مردم نیست. اعتقاد داریم که رفاه اجتماعی، باید دارای سازمانی مقتدر و چابک در کشور باشد؛ بنابراین، با ادغام این دو وزارتخانه، محقق نخواهد شد و ما با این موضوع مخالفیم. ما نظر کارشناسی خود را در این خصوص داده‌ایم، ولی مجلس تا به امروز آن را نپذیرفته است.

البته این موضوع در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون های اجتماعی و بهداشت و درمان نیز با مخالفت نمایندگان مواجه شد، به گونه ای که رؤسای هر دو کمیسیون اعلام کرده اند، کمیسیون با ادغام این دو وزارت خانه مخالف است و هم اکنون انجام این کار به ضرر مردم خواهد بود.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پیشنهاد تشکیل وزارت سلامت و رفاه در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: پیشنهاد تشکیل وزارت سلامت و رفاه اشتباه و غیرقابل قبول است. در مجالس قبل، طی اقدامات عجولانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه، مسکن و شهرسازی تشکیل شد؛ بنابراین اقدمات عجولانه، تعصبانه و غیرکارشناسی نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه معضلات سازمان ها و نهادها را نیز افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات غیرکارشناسی در تشکیل وزارتخانه ای جدید هیچ خروجی مثبتی نخواهد داشت، افزود: متأسفانه برخی نمایندگان در کمیسیون تلفیق به دنبال انتقال بیمه ها از جمله بیمه سلامت به زیر مجموعه وزارت بهداشت بودند، اما این پیشنهاد درکمیسیون تلفیق آرای کافی را به دست نیاورد، ولی همین نمایندگان در حال حاضر موضوع دیگری را مطرح کردند.

خدادادی با بیان اینکه وزارت بهداشت در بحث تجمیع بیمه ها نمی تواند ناظر، مجری و سیاستگذار باشد، تصریح کرد: متأسفانه طرح مجدد پیشنهاد ادغام وزارت بهداشت با وزارت تعاون رفاه، به نوعی بی نظمی و برهم ریختگی در دو وزارتخانه ایجاد می کند، زیرا طرح این گونه پیشنهادها بدون کار کارشناسی بوده و به نفع وزارتخانه مربوطه و مردم نیست.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهاد تشکیل وزارت سلامت و رفاه عجولانه و غیرکارشناسی است، گفت: پیشنهادی که در کوتاه مدت مطرح می شود، ممکن است در آینده ای نه چندان دور، مسئولان کشور را دچار پشیمانی کند؛ مانند اینکه در حال حاضر برخی تصمیمات عجولانه گرفته شده است.

همچنین علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با این پیشنهاد مخالف است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در کمیسیون تلفیق، زمانی که طرح تجمیع بیمه ها رأی نیاورد، برخی نمایندگان این پیشنهاد را مطرح کردند. آنان به تصور اینکه نظام سلامت نباید بدون پشتوانه مالی باشد، این پیشنهاد را دادند، که به نظر می رسد، طرح کاملا خام و نپخته ای است.

وی گفت: البته حرف خام و نپخته دیگری نیز در این جلسه مطرح شد و طراحان حذف آموزش و پزشکی را نیز از این وزارت خانه پیشنهاد دادند که از نظر کمیسیون بهداشت، هر دو پیشنهاد در این مقطع زمانی بسیار خطرناک و خطا بوده و از نظر ما رد است.

این نماینده مجلس گفت: عملا این طرح در کمیسیون رأی نخواهد آورد و اگر به هر دلیلی موفق شد در کمیسیون تلفیق رأی بیاورد، ما در صحن با آن مخالفت خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم وزارت جدیدی با نام وزارت رفاه و سلامت شکل گیرد.

منبع : http://www.tabnak.ir/fa/news/641559

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار