ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایجاد تحول درمانی بهانه‌ای برای تعرض به اموال کارگران:

0

یک مقام صنفی کارگری مطرح کرد:

ایجاد تحول درمانی بهانه‌ای برای تعرض به اموال کارگران .

ایلنا: رئیس مجمع نمایندگان کارگران تهران در اعتراض به ادغام بیمه‌های اجتماعی در طرح تحول سلامت گفت: مدیران وزارت بهداشت با همکاری بخش از مجلس می‌خواهند به نام تدبیر و تحول در ساختار درمانی کشور به اموال کارگران دست درازی کنند.

محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با ایلنا  با بیان اینکه این ادغام نماد یک ظلم آشکار و برداشت بی‌اجازه از حق‌الناس است گفت: جامعه کارگری به هیچ وجه در مقابل این دستبرد علنی ساکت نخواهد نشست.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه  بارها شاهد مخالفت های تشکل های  کارگری  کشوری در  خصوص  ادغام بخش در مان تامین اجتماعی با سایر بیمه ها در طرح بیمه سلامت بوده‌ایم اما همچنان مدیران وزارت بهداشت   به بهانه تدبیر در خدمت برای  تصرف وتعرض به دارایی ها ی کارگران کمر بسته اند.

به گفته  وی اعضای  مجمع نمایندگان کارگران استان تهران برحسب وظیفه و ضوابط قانونی با تمام قوا و تمام قد مخالفت خود را در خصوص واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی به بیمه سلامت اعلام می کند و تا نتیجه نهایی از  پیگیری های مجدانه حود دست بر نخواهد برداشت.

این فعال کارگری همچنین با تاکید بر اینکه از اساس منابع درمان سازمان تامین اجتماعی با منابع مالی دیگری که وزارت بهداشت برای ارائه خدمات درمانی در اختیار دارد تفاوت بنیادین داردافزود: از نظر حقوقی اموال صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی بخشی از مزد کارگران محسوب می‌شود که توسط کارفرمایان خصوصی و دولتی به حساب این سازمان واریز می‌شد.

وی گفت: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که در این زمینه به حسن عملکرد دولتها هیچ اعتمادی نیست و بصورت مشخص تجربه ناموفق تا قبل از تصویب قانون الزام در سال ۶۹ به واسطه حضور مدیران وزارت بهداشت در اداره منابع مالی سازمان تامین اجتماعی بدست آمد زمینه ساز این بی‌اعتمادی شده است.

طبق اظهارات وی ،صندوق تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتی بین نسلی و متعلق به کارگران است  با این حال دولت نمیتواند صندوق تامین اجتماعی را با یک نهاد کوچکتری ادغام  کند.

عضو مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه حدود بیش از ۱۳ میلیون نفر بیمه شده مستقیم که با احتساب اعضاء خانواده آنها بیش از ۴۵  میلیون نفر خدمات گیرنده است و جمعیت این خانواده بیش از ۵۶درصد جمعیت کل کشور می­ شود گفت: باید با کارشناسی و تدبیر مناسب نسبت به موضوع ادغام عمل کرد زیرا نمی­ شود با سرنوشت بیش از نیمی از جمعیت کشور بازی کرد و دولت حق این را ندارد که به منابع کارگران دست اندازی کند.

طبق اظهارات رئیس  مجمع نمایند گان کارگران تهران با توجه به مسئولیت قانونی و شرعی این مجمع در ارتباط به پی گیری حقوق صنفی  کارگران ضمن نگرانی از سرنوشت سرمایه ودارایی صندوق تامین اجتماعی مخالفت صریح خود را با هر گرنه ادغام که منافع ملی کارگران را نشانه رفته است مخالفت  خود را  برای چندمین بار اعلام می کنیم.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار