ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مسیر ناهموار پیش روی بهبود فضای کسب و کار :

0
کارشناسان معتقدند نبود امنیت شغلی،سرمایه گذاری محدود و اشکالات سیستم بانکی از جمله مشکلات اصلی فضای کسب و کار محسوب می شود.
عباس سلیمانیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در شرایط فعلی به منظور بهبود فضای کسب و کار می بایست به دو موضوع اشتغال و سرمایه گذاری توجه ویژه ای داشت.

وی ضمن اشاره به وجود اشکالات سیستم بانکی و نرخ سود بالا افزود:ایراداتی که در وضعیت پولی بازار و هزینه های در گردش و ثابت وجود دارد موانع بزرگی بر سر بهبود فضای کسب و کار در کشور است.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنفی موجود اظهار داشت: برخلاف کشورهای توسعه یافته، عمده گردش نقدینگی بازارو عرضه محصولات در کشور ما توسط مغازه ها و واحد های صنفی کوچک انجام می شود و تنها ۵ درصد این بازار به وسیله فروشگاه های شبکه ای تحت نظارت صورت می گیرد.
وی در ادامه اضافه کرد: رقابت سنگین میان واحدهای کوچک موجب بالا رفتن هزینه ها و تمرکز سرمایه در یک حوزه خرد شده که آثار مخربی بر اقتصاد کشور گذاشته است.
سلیمانیان تصریح کرد: تمرکز سرمایه در شرایط فعلی مانع بهبود وضعیت تولید شده و از طرفی کالای خارجی جایگاه خود را در بازار تثبیت و محکم خواهد کرد.
کارشناس مسائل اقتصادی، برند سازی را از چالش های بازار و محیط کسب و کار دانست و بیان کرد: بسیاری از کالاهای داخلی با برند خارجی باقیمت های بالا به فروش می رسد واین موضوعی نیست که بتوان به راحتی ازآن عبور کرد.
این کارشناس گفت:همچنین با توجه به تورم موجود ، اشتها برای خرید کالا وجود ندارد و این امر از موانع اساسی در بهبود فضای کسب و کار است

وی در پایان تاکید کرد: بهبود وضعیت کسب و کار از لحاظ اداری و ساختاری با ابلاغ بخشنامه ها ودستور العمل ها در ظاهر تسهیل می شود اما باید به فکر برطرف ساختن موانع ریشه ای و اجرایی در این زمینه بود.

نبود امنیت شغلی معضل اصلی فضای کسب و کار

در این ارتباط رضا مقدس در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد : در سالیان اخیر فضای روانی منفی و بی انگیزگی در بین کارفرمایان وجود داشت که با رفع برخی موانع ،این معضل رو به بهبود است.

وی  اظهار داشت: موانع داخلی و خارجی متعددی در محیط کسب و کار تاثیر گذار بوده که با اصلاح قوانین و مقررات و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی می توان به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک کرد.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مهمترین معضل کسب و کار در کشور عدم امنیت شغلی ناشی از رکود حاکم در اقتصاد و نبود انگیزه توسعه فعالیت در بنگاه های اقتصادی است.
مقدس بیان کرد:همچنین بوروکراسی غیر ضرور و عمل نکردن به وعده هایی که به تولید کنندگان داده می شود، فضای عمومی کسب وکار را با مشکل مواجه ساخته است.
وی در پایان تاکید کرد: رفع موانع و اصلاح مقررات در حوزه کسب و کار ضروری است هرچند دراین زمینه اقداماتی شده اما کافی نبوده است.
منبع : http://www.yjc.ir/fa/news/5841806

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار