ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نظام بانکی در اجرای بسته‌های خروج از رکود با اجزای دیگر دولت هماهنگ نبود :

0

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

نظام بانکی در اجرای بسته‌های خروج از رکود با اجزای دیگر دولت هماهنگ نبود.

کریمی گفت: دولت تمام تلاش خود را با ارائه بسته‌های مختلف برای خروج از رکود انجام داد اما متاسفانه سیستم بانکی آن گونه که باید نتوانست پا به پای دولت پیش برود.

علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصصادی ایلنا، در مورد تاثیرات بسته‌های خروج از رکود و احتمال ارائه یک بسته دیگر در شش ماهه دوم سال ۹۵ اظهار داشت: هنوز در مورد بسته جدید خروج از رکود اطلاعات دقیقی در دست نیست اما باید بررسی کرد که بسته‌های قبلی خروج از رکود چه میزان در وضعیت اقتصادی کشور اثر بخش بودند.

وی افزود: هر چند دولت تمام تلاش خود را با ارائه بسته‌های مختلف برای خروج از رکود انجام داد اما متاسفانه سیستم بانکی آن گونه که باید  نتوانست پا به پای دولت پیش برود.

کریمی خاطر نشان کرد: روند همکاری سیستم بانکی با دولت در خصوص اختصاص تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی به صنایع کوچک و متوسط برای حمایت از تولیدات داخلی بسیار کند بود و ما آثار مثبت آن را در صنایع کشور ندیدم، هر چند اخیرا گزارشی از تسهیل ارائه این روند به صنایع مختلف اعلام شده اما همچنان باید منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسلما دولت در این چند ماه باقی مانده اقدامات دیگری را برای خروج از رکود مد نظر دارد، افزود: مواردی که راجع به ارائه تسهیلات به صنایع مختلف اختصاص یافته به بانک‌ها اعلام شده و باید در ارائه تسهیلات تسریع شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص کارت‌های اعتباری نیز افزود: کارت‌های اعتباری برای تحریک تقاضا در بازار مؤثر خواهد بود اما هنوز مکانیسم و نوع حمایت برای رشته‌های مختلف صنعتی  قابل ارزیابی نیست و تنها در مورد خودرو دولت به صورت مشخص وارد شد و نسبتا موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: اما این که این رویه در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف گسترش پیدا کرده باشد وتحریک تقاضا ایجاد شده است، هنوز محسوس نیست.

به گزارش ایلنا؛ دولت از چند ماه پیش با هدف کمک به تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودرو که به علت رکود اقتصادی با چند هزار میلیارد تومان موجودی انبارشده مواجه بودند، طرح اعطای کارت‌های اعتباری را ارائه کرد.

اما تنها بخش خودرو موفق بود و طرح موسوم به کارت خرید اعتباری کالا به عنوان دومین بخش بسته خروج از رکود، به علت استقبال‌نکردن مردم عملا عقیم ماند.

این طرح در چند ماه اخیر آن‌قدر دچار تغییر و تحول شد که در شرایط فعلی مردم کمترین رغبتی به استفاده از آن دارند. با این حال، تولیدکنندگان لوازم خانگی دیدگاه دیگری دارند و معتقدند بانک مرکزی برای اجرای این طرح شرایطی گذاشت تا مسئولیت را از روی شانه خود بردارد و ادعا کند که مردم خودشان از طرح استقبال نکردند!

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار