ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

یک عده در کشور زنجیره کاسبان فساد ایجاد کرده‌اند:

0

برخوردار در گفت‌وگو با تسنیم:

یک عده در کشور زنجیره کاسبان فساد ایجاد کرده‌اند.

یک کارشناس اقتصادی با تأکید بر لزوم قطع زنجیره کاسبان فساد گفت: رشد بادکنکی و ناگهانی برخی افراد، شائبه آفرین است و نشان از بیماری مهلک اقتصاد ملی دارد.

محمد حسین برخوردار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ایجاد زنجیره های کاسبان فساد اظهار داشت: متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای شکل گرفته که افراد با توسل به شاخه های فساد، رشد های بادکنکی و ناگهانی می کنند و تاسف بار تر این است که تعداد این افراد، روز به روز افزایش پیدا می کند و این برای طبقه متوسط جامعه که به زحمت هزینه های روزمره خود را پوشش می دهند، غیر قابل پذیرش است.

وی اضافه کرد: هیچ کس با رشد و ترقی افراد تازه وارد به عرصه تولید و تجارت مخالف نیست و اتفاقا یکی از وظایف و مسئولیت های اساسی دولت ها حمایت از بنگاه های تازه تاسیس و جوانان خلاق، با استعداد وجویای نام است، اما مسئله این است که رشد بادکنکی و ناگهانی برخی افراد، شائبه آفرین است و نشان از بیماری مهلک اقتصاد ملی دارد.

برخوردار ادامه داد: وقتی یک بنگاه با سرمایه اولیه چند ده میلیون تومان یا یک فرد در رده مدیران میانی در بخش خصوصی یا دولتی، ظرف مدت یکی دوسال، این قابلیت را پیدا می کند که جزء شرکای بانک ها قرار گیرد و به قولی صاحب بانک شود، یا در داخل و خارج کشور ملک و املاک داشته باشد و یا اینکه صاحب چندین برند مشهور بین المللی شود، در واقع این سیگنال را به بدنه اقتصادی کشور مخابره می کند که اقتصاد دچار انحراف شده است.

به گفته برخوردار، در شرایطی که همه صاحبان اندیشه، به رکود اقتصادی و عدم رونق تولید و تجارت شناسامه دار اذعان دارد، چطور یک بنگاه اقتصادی یا یک شخص حقیقی، بدون عقبه مشخص، می تواند در عرض یک یا دوسال، ثروت چند میلیاردی برای خود رقم بزند؟ مردم از خود سوال می کنند آیا چنین مسیری می تواند در فضای کسب و کار سالم شکل گرفته باشد؟ آیا اقتصاد تا این اندازه شکوفا شده است؟ سرمایه گذاری در کدام حوزه، این چنین بازگشت دارد؟

برخوردار تصریح کرد: باید اذعان کنیم در زمانی که صحبت ها حول کاسبان تحریم یا کاسبان فراتحریم صورت می گرفت، فساد در کشور ما به صورت سیستماتیک و ساختارمند در حال ایجاد زنجیره های قدرتمند و مافیایی خود بود، به طوری که به هرکس به میزان نقش آفرینی ای که در زنجیره فساد دارد، منفعت برساند و این تقسیم منافع رمز گسترش و بقای آن شده است.

به گفته برخوردار، فساد داخلی، سرمایه گذار خارجی را دچار تردید و دلهره می کند و به او تفهیم می کند که اگر سهم مناسبی برای زنجیره کاسبان فساد کنار نگذارد، روی خوش در اقتصاد ایران نخواهد دید و این برای کشور ما که برای جبران عقب ماندگی های دوره تحریم، درصدد جذب سرمایه گذار خارجی و ورود دانش فنی و تکنولوژی تولید است، می تواند ترمز بسیار شدیدی باشد که بر عقب ماندگی بیشتر منجر شود.

وی با اشاره به این که”فساد داخلی” از “تحریم های خارجی” ضربه زننده تر است ادامه داد: نباید با سرپوش گذاشتن بر معضلات اقتصادی و انکار آن ها راه را بر شناسایی، تشخیص و درمان بیماری بست. رتبه جهانی کشورما از لحاظ فساد، شرم آور و تاسف بار است. این یک واقعیت غیر قابل انکار است. ما هیچ گاه نتوانسته ایم در میان حدود۱۷۰ کشور دنیا، جایگاه خودمان را جزء صد کشور اول ثبت کنیم. و این مساله ممکن است علاوه بر حیات اقتصادی، حیات سیاسی کشور را نیز دچار بحران کند.

برخوردار تصریح کرد: هرچند پدیده های اقتصادی، قطعا راهکاری اقتصادی دارند ولی مردم از دستگاه های نظارتی توقع دارند که حلقه های زنجیره کاسبان فساد را شناسایی و محدود سازد.

منبع : http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/07/27/1215117

شناسه خبر: ۱۲۱۵۱۱۷ سرویس: اقتصادی

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار