ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سیاست‌های سرکوب مزدی به شیوع آسیب‌های اجتماعی در میان کارگران منجر می‌شود :

0

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

سیاست‌های سرکوب مزدی به شیوع آسیب‌های اجتماعی در میان کارگران منجر می‌شود .

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران؛ سیاست‌های سرکوب مزدی را یکی از دلایل عمده گرایش کارگران به اعتیاد و حاشیه‌نشینی دانست.

«عزیزه شریفی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: سیاست‌های سرکوب مزدی منجر به حاشیه‌نشینی کارگران شده است که حاشیه‌نشینی نیز به افزایش شیوع اعتیاد در میان کارگران انجامیده است.

این فعال صنفی کارگری افزود: مسئولین در کنار عدم توجه به عواقب تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار‌های گسترده به عواقب سیاست‌های سرکوب مزدی نیز بی‌توجه هستند.

شریفی؛ شفاف‌سازی در خصوص آمار شیوع اعتیاد در میان کارگران برای مقابله با عواقب آن را موثر دانست و افزود: اگر آمار دقیقی از اعتیاد کارگران وجود داشت؛ می‌توانستیم با استناد به آن به صورت ریشه‌ای به علل گرایش کارگران به اعتیاد بپردازیم.

شریفی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت کاهش قدرت خرید کارگران که به کوچک شدن سفره آنان و کاهش قدرت خرید آنان منجر شده؛ از علل اصلی گرایش آنان به اعتیاد است.

این فعال صنفی کارگری جبران قدرت خرید و عقب ماندگی دستمزد کارگران را تنها چاره جلوگیری از شیوع اعتیاد در میان کارگران دانست و افزود: کارگران با تمام وجود احساس می‌کنند که قادر نیستند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند از این رو به عنوان سرپرست خانواده تحت فشار روحی مضاعفی هستند.

این فعال صنفی کارگری در پایان گفت: اگر برای سال آینده نیز در کنار افزایش معقول دستمزد درصدی از عقب‌ماندگی بیش از ۶۰ درصدی دستمزد و تورم جبران نشود؛ شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در میان کارگران خواهیم بود.

منبع : http://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار